کد خبر: ۱۶۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
 امام‌جمعه استهبان: 

هنر بهترین ابزار ترویج دین و ارزش‌هاست

امام‌جمعه استهبان گفت: امروز فقط منبر و خطبه جواب نمی‌دهد، دین و ارزش‌ها برای ترویج احتیاج به ابزارهای هنری و رسانه‌ای جدید دارد که یکی از آن‌ها سینماست.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر ساجدی در خطبه‌های نمازجمعه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ استهبان، بیان کرد: شنبه هفده شهریورماه ۱۳۵۷ به جمعه سیاه معروف شد، بعد از اینکه در جاهای مختلف کشور کشت و کشتار به راه انداختند، مردم به اعتراض چندین روز تقریباً با فاصله‌های کم به خیابان‌ها آمدند که یکی از این روزها هفدهم شهریورماه بود.

 وی افزود: سه‌شنبه‌ای که پیش رو داریم، سالگرد حمله دو هواپیما به برج‌های دوقلو است، برج تجارت جهانی در آمریکا حدود ۲۳ سال پیش که بعد خود آمریکایی‌ها در کتاب‌هایی که نوشتند و برخی‌هایشان اعتراف کردند که این هماهنگ شده با خود ما بود.

 امام‌جمعه استهبان یادآور شد: وقتی این نمایش به اجرا درآمد، به اصطلاح توسط اسامه بن لادن یا با حمایت آمریکا گفت که من برای تأمین امنیت جهان و افغانستان و مبارزه با تروریسم باید به افغانستان حمله کنم و این هجمه آمریکا ۲۰ سال به طول انجامید.

 ساجدی با اشاره به این موضوع که در این چند دهه تقریب قریب به اتفاق همه جنگ‌های جهان و هر جای عالم می‌بینید یک پای آمریکا است، مطرح کرد: تعجب از برخی از داخلی‌هاست که هنوز برای رفع مشکلات کشور چشمشان به کدخدا زل زده است، امیدواریم که ذلت آمریکا را بیش از پیش به زودی مشاهده کنیم.
 
 وی با اشاره به نزدیکی به روز سینما در هفته پیش رو، خاطرنشان کرد: امروز فقط منبر و خطبه جواب نمی‌دهد، دین و ارزش‌ها برای ترویج احتیاج به ابزارهای هنری و رسانه‌ای جدید دارد که یکی از آن‌ها سینماست.

 امام‌جمعه استهبان گفت: به قول حضرت امام (ره) ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم، سینما اگر در جایگاه خودش قرار بگیرد، سریال مختار را ایجاد می‌کند که در بین چند کشور مسلمان همگرایی ایجاد کرده و ارزش‌های خوبی را ترویج کرد.
 
 ساجدی یادآور شد: در اسرائیل اتفاقات مهمی در حال روی‌دادن است، ما فکر می‌کردیم که وقتی امام این انقلاب از فروپاشی اسرائیل حرف می‌زند، ناظر بر حمله ما است، اما می‌بینیم که احساس می‌شود عوامل داخلی اسرائیل که منتهی به فروپاشی این کشور دارد می‌شود، ضعیف‌تر از عوامل خارجی نیست.

 وی ادامه داد: فرمانده نیروی زمینی‌شان، همین چند روز پیش استعفا داد، اتفاقات عجیبی دارد می‌افتد، شکاف اجتماعی عمیق‌تر از قبل شده، اسرائیل روزهای بغرنجی را پشت سر می‌گذارد، این مسئله را که ما داریم می‌رویم به سمت فروپاشی است، تلاشی که مقاومت از بیرون انجام می‌دهد و مشاهده شده که شمال اسرائیل غیر قابل سکونت شده و الحمدلله کرانه باختری هم که آتش مقاومت دوباره گر گرفته است.

 امام‌جمعه استهبان در پایان تصریح کرد: همه اینها بشارت است و بدانید این هم بخشی از انتقام ایرانی‌ها خودشان نیز اذعان دارند، خب بالاخره پشت روحیه ظلم‌ستیزی‌شان، این خون‌هایی است که ما داده‌ایم، این فروپاشی به زودی اتفاق خواهد افتاد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان