کد خبر: ۱۶۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

خط امام را منشأ کارتان قرار دهید

شهید محمدجواد فخری در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: خط امام را منشأ کار خود قرار دهید و همیشه در تمام مسائل روحانیت را منبع اطلاعات خود قرار دهید و خط خود را از خط روحانیت مبارز و خط امام عزیز و سازش‌ناپذیر بگیرید که در آخر به شکست منتهی نشوید.

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید محمدجواد فخری یکم اسفندماه ۱۳۴۱ در خانواده‌ای متدین در برازجان به دنیا آمد و زیر سایه پدر و مادری مهربان و دلسوز رشد و پرورش یافت. 

وی در سن ۳ سالگی به دلیل شغل پدر از برازجان به کازرون و سپس به داراب منتقل شد و پس از رسیدن به سن ۷ سالگی وارد دنیای علم و دانش شد و دوره‌های ابتدایی و راهنمایی را پشت سر گذاشت و وارد دوره دبیرستان شد. 

دوران دبیرستان وی با وقوع انقلاب اسلامی هم‌زمان شد و او نیز با سایر دانش‌آموزان به صف انقلابیون پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد، پس از پیروزی انقلاب، تحصیل را ادامه داد و موفق به کسب مدرک دیپلم شد و پس از آن به عضویت حزب جمهوری اسلامی درآمد و مشغول فعالیت‌های فرهنگی شد. 

با آغاز جنگ تحمیلی با عنوان جهادگر راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و مدتی بعد به نیروهای رزمی پیوست و با لباس بسیج به نبرد با دشمن بعثی مشغول شد و در عملیات‌های بسیاری شرکت نمود و سرانجام پس از سال‌ها خدمت و جهاد در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۲/۵/۱۰ در منطقه عملیاتی پیرانشهر در عملیات والفجر ۲ به‌شدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستانی در تهران دعوت حق را لبیک و به دیدار معشوق شتافت.

خط امام را منشأ کارتان قرار دهی

وصیت شهید: 

 ما به فرموده اماممان که می‌فرمایند ما می‌خواهیم آمال انبیا را محقق کنیم، وارد صحنه می‌شویم؛ چرا که باید فرجام و سرا همانند امامانمان شهادت باشد. 

و اما چند نکته‌ای به پدر و مادرم؛ به مانند تمام شهدا به شما توصیه می‌کنم که ناراحت نباشید که ضدانقلاب سوءاستفاده کند، پدر و مادرم، می‌دانم که در زندگی فرزند خوبی برایتان نبودم؛ ولی با خوبی خودتان مرا ببخشید، خدا خودش می‌داند اگر گاهی اوقات ناراحتتان کردم قصد بدی نداشتم. 

در پایان از تمام دوستان و همشهریان عزیز می‌خواهم که خط امام را منشأ کار خود قرار دهید و همیشه در تمام مسائل روحانیت را منبع اطلاعات خود قرار دهید و خط خود را از خط روحانیت مبارز و خط امام عزیز و سازش‌ناپذیر بگیرید که در آخر به شکست منتهی نشوید.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان