کد خبر: ۱۶۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
امام جمعه اشکنان:

آیت‌الله طالقانی ابوذر زمان بود

امام‌جمعه اشکنان گفت: امام (ره) از آیت‌الله طالقانی به‌عنوان ابوذر زمان تعبیر کرد، ابوذر تسلیم نمی‌شد و زیر بار زور نمی‌رفت، جلوی حاکمیت خلفا علی‌الخصوص خلیفه سوم کم نمی‌آورد و از حقوق مردم دفاع می‌کرد و از ارزش‌های دینی مرحوم آیت‌الله طالقانی نیز همین صفات ابوذر غفاری بود که داشت.

  علی صفری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: آیت‌الله طالقانی از چهره‌های مبارز انقلابی و عالم مفصل بود که حرکت ایشان بر مبنای بصیرت و به‌روز بود.
 
 وی ادامه داد: ایستادن ایشان در مقابل حاکمیت طاغوت و لذا شکنجه شدنشان برای گروه‌هایی که آن روز در مبارزه بودند یک مرجعی بود و برای آنها تبدیل به نماد استقامت شده بود.
 
 امام‌جمعه اشکنان گفت: بعد از انقلاب نیز از خصوصیات خوب آیت‌الله طالقانی، تبیین‌گری و ایستادگی‌شان در کنار ولی‌فقیه زمان بود و نیز فاصله نگرفتن از حضرت امام (ره) و پایبندی آن شهید به انقلاب و مبانی انقلاب اسلامی از دیگر صفات خوب شهید بود.
 
 صفری تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی آدم نترسی بود، از خصوصیات خوبی که داشت این بود که یک آدم نترسیده و اهل ملاحظات سیاسی نبود و آنچه که واقعاً مبنای دینی و شرعی و اعتقادی و انقلابی داشت را بیان می‌کرد و در مقابل گروه‌های منحرف مانند سازمان منافقین و چریک‌های آن روز که آیت‌الله طالقانی را پدر طالقانی خطاب می‌کردند و سوءاستفاده می‌کردند تا برنامه‌های خودشان را دنبال کنند نیز با جدیت ایستاد.

 وی بیان کرد: وقتی که قضیه کردستان اتفاق افتاد در نمازجمعه تهران اعلام و اتمام حجت کرد که من پیرمرد اسلحه برمی‌دارم و روی تانک می‌نشینم و مبارزه می‌کنم، زبان آیت‌الله طالقانی مانند شمشیر مالک‌اشتر بود.

 امام‌جمعه اشکنان یادآور شد: امام (ره) از آیت‌الله طالقانی به‌عنوان ابوذر زمان تعبیر کرد، ابوذر خصوصیاتی داشت که اصلاً تسلیم نمی‌شد و زیر بار زور نمی‌رفت، جلوی حاکمیت خلفا علی‌الخصوص خلیفه سوم اصلاً کم نمی‌آورد و از حقوق مردم دفاع می‌کرد و از ارزش‌های دینی مرحوم آیت‌الله طالقانی نیز همین صفات ابوذر غفاری بود که داشت.
 
 صفری ادامه داد: حرکت آیت‌الله طالقانی از اول در صراط مستقیم و صراط توحید بود، هرگز دچار انحراف نشد، آگاهی و بصیرت و ارادت به پیامبر (ص) و اهل‌بیت پیامبر (ص) داشتند و آدمی قرآن‌شناس و نهج‌البلاغه شناس بود و خوب تفسیر می‌کرد.

 وی در پایان با اشاره به اینکه زمانی که یک فرد شناختی درست و صحیح و جامعی از قرآن و نهج‌البلاغه داشته باشد، بهترین کمک را برای رسیدن به مقصد دارد، خاطرنشان کرد: این خصوصیات بود که آیت‌الله طالقانی را به چنین درجه‌ای رساند.

 انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان