کد خبر: ۱۶۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس: 

امامی که مقدمه پذیرش غیبت شد

 رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس گفت: خورشیدهای امامت که به پایان می‌رسد در یک ایستگاه مانده به ظهور جایگاه ویژه‌ای برای امام حسن عسکری (ع) وجود دارد که هرچند مدت امامت و سن این دنیایی ایشان اندک است؛ اما نشان از موضوعی مهم دارد که باید آن را برای فهم غیبت امام عصر تکرار کرد.

سید محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: خورشیدهای امامت که به پایان می‌رسد در یک ایستگاه مانده به ظهور جایگاه ویژه‌ای برای امام حسن عسکری (ع) وجود دارد که هرچند مدت امامت و سن این دنیایی ایشان اندک است؛ اما نشان از موضوعی مهم دارد که باید آن را برای فهم غیبت امام عصر تکرار کرد.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در ۲۳ سالگی به امامت می‌رسند و ۶ سال به‌عنوان امام یازدهم شیعیان به هدایت مردم می‌پردازند هدایتی که نیمی از آن در قل و زنجیر عباسیان گذشته است.

 رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با اشاره به داستان پرغصه اسارت امام حسن عسکری (ع)، گفت: اما این محدودیت شدید برای آزاد زیستن این امام معصوم و عدم ارتباط ایشان با جامعه توسط عالمان وقت، زمینه‌ساز موضوعی مهم بنام غیبت شد که اگر به آن توجه نماییم جدا از هدایت آن دو زندانبان خشن به دین اسلام تمرینی شد تا به‌واسطه ارتباط غیرمستقیم با مردم آنان را به شرایط جدید آخرین امام شیعیان آشنا گرداند تا غیبت امام عصر بهتر درک شود.

امامی که مقدمه پذیرش غیبت شد
هاشمی خاطرنشان کرد: حتی گذاشتن واسطه برای ارتباط با مردم همچون عثمان ابن سعید که هم مردم را به هدایت دعوت می‌کند و آنان را با هدایت غیرمستقیم آشنا، خود نیز به درس‌آموزی مفیدی نائل آمد که ثمره آن را در نیابت امام معصوم حضرت صاحب‌الزمان به‌عنوان یکی از نواب خاص اربعه شاهد هستیم.
 
وی یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) در ۲۹ سالگی و در حالی که در محدودیت شدید بود به شهادت رسیدند تا اثبات شود که نور هدایت برای حاکمان ظالم همیشه خوفناک بوده است حتی اگر در قل و زنجیر باشد.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: و این‌چنین خورشیدی پر نور به‌ظاهر غروب کرد و چه ظالمانه که شادی‌کنان فکر کردند با خاموش کردن چراغی دیگر نور هدایت را از بین برده و می‌توانند به ظلم و جور خود ادامه دهند؛ اما حکمت خداوند بر امتداد نسلی مقرر شده که هیچ‌کس حتی آن خلفای عباسی که خود را خلیفةالله می‌نامیدند یارای کوچک‌تر از امر الهی نداشته و ندارند.

هاشمی تصریح کرد: امامت امام عصر هرچند که با غم شهادت امام معصوم دیگری آن هم در ظلمت زندان و فشار دشمنان به همراه بود؛ اما بلافاصله بعد از آن با امامت امامی که عمرش به درازای تاریخ و دسترسی به او جز برای مخلصین درگاه الهی مقدور نیست یاس و ناامیدی نه‌تنها بر دربار عباسی جاری شد؛ بلکه در طول تاریخ برای همهٔ ظالمین و مستکبرین عالم پایانی زد که دلیلش همان صبح فردای ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان