کد خبر: ۱۶۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
وصیت شهيد محمدعلی فيروزی:

انقلاب ما، انقلاب ارزش‌هاست

شهيد «محمدعلی فيروزی» در وصیت خود می‌نویسد: «انقلاب ما، انقلاب ارزش‌هاست؛ بنابراين وظيفه همه ما حفظ اين ارزشهاست و بايد در راه حفظ اين ارزش ها ازهيچ گونه کوششي دريغ ننمایيم...» متن کامل وصیت دوم این شهید بزرگوار را در نوید شاهد بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «محمدعلی فیروزی» یکم فروردین‌ماه ۱۳۳۹ در انارستان شهرستان استهبان دیده به جهان گشود. در شش‌سالگی به دبستان رفت و تحصیلات را تا مقطع دیپلم در رشته تجربی ادامه داد. در ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام شد. پس از پایان دوره آموزشی به شیراز انتقال یافت که جنگ تحمیلی آغاز شد. او چند ماه در خط مقدم جبهه دزفول با متجاوزین دشمن بعث جنگید و سرانجام ۲۷ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای فسا به خاک سپرده شد.

 

هموطنانم بدانيد که دنيا مزرعه آخرت است

 

متن وصیت: انقلاب ما، انقلاب ارزشهاست

وصيت من به تمام جوانان هموطن خودم اين است که همان گونه که می‌دانيد پيروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری شهيدان گمنامی است که تحت رهبری قائد عظيم الشان خود خمينی کبير، با دست‌های خالی و نيروی ايمان خود بر رژيم ستمشاهی پيروز شدند، بنابراين قدراين نعمت بزرگی که دراختيارشماست بدانيد. زيرا پاسداری ازانقلاب اسلامی به مراتب مشکل تر از پيروزی اوليه است.

انقلاب ما، انقلاب ارزش‌هاست؛ بنابراين وظيفه همه ما حفظ اين ارزشهاست و بايد در راه حفظ اين ارزش ها ازهيچ گونه کوششی دريغ ننمایيم. مبادا پس از گذشت مدتی ازانقلاب گرفتار امور روزمره زندگی شده و فريب دنيا را بخوريد و آرمان های انقلاب را فراموش کنيد؛ مبادا دسته و گروهی خاص خود را قيم انقلاب و مردم بدانند و بقيه را ناحق بشمارند.
هرکس که به اسلام و امام عزيز وفادار بماند حق است.

نظرات بینندگان