کد خبر: ۳۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

وقتی تمسخر فرهنگ کار شیرازی مهمتر از تمسخر فرهنگ سومین حرم اهل بیت می شود!

راستی مگر این ها تمسخر «سومین حرم اهل بیت بودن شیراز» نیست! پس چرا کمتر مسئولی بر سر این‌ها داد می‌زند؟ دادها و نعره ها آیا فقط باید زمانی زده شوند که یک مجری بیاید و به ما شیرازی ‌ها بگوید خواب آلو و بعد ما همه نعره بزنیم که آی بگیریدش که توهین کرد به ما مردم بزرگ و متدین و ...؟

شیرازه - بعد از گستاخی فرزاد حسنی مجری مشهوری که در همایش تقدیر از کارآفرینان استان فارس به شیراز آمده بود، برخی از مسئولین از استاندار گرفته تا مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی! در مقابل این هتاکی به فرهنگ کار شیرازی‌ها موضع گرفتند. حسنی با بیانی به قول خودش طنزآلود، شیرازی‌ها را خواب آلود وتنبل معرفی کرده بود. قصد این نوشته اما نه حمایت از حسنی است، نه نفی مواضع به‌جای مسئولین در پاسخ به این هتاکی. هدف فقط یادآوری نکته‌ای است که مغفول مانده.

 

شیراز و استان فارس سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام است و این یعنی اینجا را باید مثل مشهد و قم دید که البته آثار تاریخی و گردشگری زیادی نیز نسبت به این دو شهر مذهبی دارد. وقتی شیراز را یک کلان شهر مذهبی نامیدم و مسئولین محترم استان از مقامات ارشد گرفته تا مدیران میانه و رده‌های پائین در هر تریبونی از سومین حرم بودن آن گفتند، یعنی این که در اینجا نباید برخی مظاهر فساد وجود داشته باشد. یعنی شیراز مذهبی است و نباید در آن زمین خواری وجود داشته باشد، یعنی شیراز مذهبی است و باید با زمین‌خواری هرکسی برخورد شود، یعنی نباید بزرگترین مجتمع تجاری جهان! در سومین حرم اهل بیت (ع) باشد، یعنی نباید اوضاع حجاب اینگونه باشد، یعنی نباید بازی‌های قدرت و  سیاست بعضا آنقدر کثیف باشند که مردم را زده کنند، یعنی نباید هدف 90 شورای شهر حتی در این شهر مصوب شود،  یعنی نباید برخی به اسم دین، نان بخورند و به دین مردم در خفا لگد بزنند و یعنی ...

 

اما هیچ کدام از این‌ها ظاهرا به چشم بعضی از مسئولین نمی‌آید. راستی مگر این ها تمسخر «سومین حرم اهل بیت بودن شیراز» نیست! پس چرا کمتر مسئولی بر سر این‌ها داد می‌زند؟ دادها و نعره ها آیا فقط باید زمانی زده شوند که یک مجری بیاید و به ما شیرازی ‌ها بگوید خواب آلو و بعد ما همه نعره بزنیم که آی بگیریدش که توهین کرد به ما مردم بزرگ و متدین و ...؟

نظرات بینندگان