روزیطلب؛آزمون ها از حافظه محور به پژوهش محور تبدیل شوند
محمدحسین روزیطلب،سه شنبه درحاشیه برگزاری نخستین جشنواره كشوری طراحی سووال برتر هدف ازبرگزاری این جشنواره را تبدیل آزمون های حافظه محوربه سمت آزمون های پژوهش محورعنوان كرد و اظهار داشت: به جای این كه امتحانات شیوه ای برای اندازه گیری میزان معلومات دانش آموزان باشد باید به میزانی برای سنجش قدرت حل مساله درآنان مبدل شود.
مدیركل آموزش و پرورش استان فارس افزود: باید سعی كنیم تا دانش آموزان ما پژوهنده وخلاق بار بیایند و تولید علم كنند
و برای تحقق این مهم ، دبیران و معلمان ما می بایست درامتحانات و آزمون ها به جای این كه قدرت حافظه دانش آموزان را بیازمایند ، فهم متون درسی آنان را مورد سنجش و آزمون قرار دهند.
روزیطلب ادامه داد: به عنوان نمونه از درس ادبیات فارسی می بایست ، مفاهیم عرفانی، ادبی، فلسفی و مفاهیم اجتماعی و تربیتی اشعار شعرایی همچون حافظ و سعدی را استخراج كنیم و كاربرد عملی آنها را در زندگی بكار بگیریم و به دانش آموزان نیز آموزش دهیم.