کد خبر: ۵۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر شيراز:

نمایندگان مجلس قانون را اصلاح کنند/ مدیریت مباحث ترافیکی به شهرداری‌ها واگذاری شود یا به نیروی انتظامی

در صورت عدم اصلاح اين قانون هرگونه طرح و برنامه ترافيكي منجر به شكست خواهد شد
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه،رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه بهبود مدیریت ترافیک، انقلاب ایجاد کرده است.

احمدرضا نقیب زاده در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اتلاف وقت، ايجاد آلودگي هوا و مشكلات روحي و رواني را نتيجه استمرار ترافيك دانست و افزود: در شهر شيراز به ویژه در محدوده مركزي شهر شاهد چنين مشكلاتي هستيم.

وی ضمن تصریح اینکه تعريض خيابان‌های مرکز شهر با توجه به صرف هزينه هاي هنگفت و همچنین افزايش روزافزون خودروها غيرممكن است، اظهار کرد: برنامه‌ريزي بر پايه استفاده بهينه از معابر موجود و به كارگيري راهكارهاي موثر در تحقق بهره گيري از استانداردهاي ترافيكي اصلي‌ترين راهكارهایی است كه در مطالعات جامع حمل و نقل شيراز پيشنهاد شده است.

عضو شورای شهر شیراز، عدم وجود مديريت يكپارچه در مباحث برنامه ريزي، پشتيباني و اجراي اقدامات در مباحث ترافيكي را اصلي ترين عامل استمرار و روند افزايش معضلات ترافيكي در شهر شيراز عنوان کرد.

نقیب زاده تاکید کرد: در شرايطي كه دو تشكيلات شهرداري و نيروي انتظامي هر كدام خود را متولي تصميم گيري و اقدام در مسائل ريز ودرشت مرتبط با موضوع مي دانند چگونه مي توان انتظار بهبود وضعيت ترافيكي اين كلانشهر را داشت و چرا مردم باید شاهد بگو مگوهاي بيهوده در شهر باشند. چرا دلسوزی مسئولان در انجام وظیفه تبدیل به یک معضل در شهر شود.

وی ريشه اين مسائل را در قوانين مربوطه كه با ايجاد مسئوليت براي دو تشكيلات بزرگ همچون شهرداري و نيروي انتظامي چنين مسائلي را بوجود آورده است، دانست و از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تقاضا کرد که با پيگيري اصلاح قانون و ايجاد مديريت يكپارچه در حوزه ترافيك كلانشهرها به اين شرايط پايان دهند.

نقیب زاده پیشنهاد داد: مدیریت کلیه امور مانند تهران به شهرداری‌ها واگذار شود و یا امور به نیروی انتظامی واگذار گردد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: عدم اصلاح قانون به مفهوم ادامه مسائلي است كه طی يك ماه گذشته در شيراز درخصوص طرح ترافيك با آن روبرو بوديم و چه بسا ممكن بود اين كلانشهر را دچار بحران کند.

وی تاکید کرد: در صورت عدم اصلاح اين قانون هرگونه طرح و برنامه ترافيكي منجر به شكست خواهد شد و اين به مفهوم تشديد روز افزون مشكلات مردم است.

نظرات بینندگان