کد خبر: ۵۸۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
مسئولان در گفتگو با شیرازه مطرح کردند

بعید می دانم کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان» را سردادند در راهپیمایی شرکت کرده باشند/ حضور بیش از 140 هزار نفر در راهپیمایی روز قدس شیراز

روز قدس امسال نیز مانند سال های گذشته پرشور و حماسی در شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه همراه با حضور پرشور مردم شیراز و سایر شهرستان های فارس، برخی مسئولین نیز در این حماسه ملی حضور پررنگی داشتند. خبرنگار شیرازه با چهار تن از این مسئولان به گفتگوی کوتاه پرداخته است که در ادامه می آید؛

سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان» غیر معقول بود

آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در حاشیه راهپیمایی روز قدس خاطر نشان کرد: کسانی که شعار غلط نه غزه و نه لبنان را مطرح کردند، در شرایط کنونی در صدد ایجاد کمترین تحرک و حضور برای انسانها هستند.

آیت الله دستغیب ادامه داد: ملت مسلمان ایران می داند که تهدیدهای صهیونیست تنها برای گرفتن فلسطین و لبنان نیست بلکه برای همه دنیا می باشد و حامیان استکبار از این امر مستسنا هستند.

وی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال تشکر کرد و افزود: حضور مردم همانطور که انتظار می رفت با شکوه بود و مردم به پا خواستند و بر علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند و اعلام حمایت از مردم فلسطین و غزه کردند و از ظلم و ستم اسرائیل غاصب انزار سر دادند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره کمک به مردم مظلوم غزه و فلسطین اذعان داشت: ملت با بصیر و فهیم با حضور در تجمع و راهپیمایی ها و اعلام حمایت از فلسطین و غزه و انزجار از رژیم صهیونیستی می توانند به حمایت از مردم غزه و فلسطین به پا خیزند، همچنین کمک های مردمی و پشتیبانی از این ملت گرفتار در رژیم صهیونیستی انجام گیرد و به خصوص دعا برای نصرت الهی و فتح و پیروزی برای فلسطین و غزه انجام پذیرد.

بعید می دانم کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان» را سردادند در راهپیمایی شرکت کرده باشند

سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت راهپیمایی روز قدس امسال با سال های قبل گفت: اولین تفاوت راهپیمایی امسال، تحولاتی است که در منطقه اتفاق افتاده، یعنی الآن جنایات اسرائیل در غزه را داریم میبینیم، این جنایات وحشیانه بی سابقه است و در این حال مقاومت مسلمان غزه هم بی سابقه است. تفاوت دیگر اقدامات تروریستی در سایر بلاد اسلامی است که پشت آن قضیه هم همان صهیونیست ها هستند، بنابراین این تفاوت هایی است که باعث می شود امسال خیلی ویژگی های برجسته تر و حساسیت ها بالاتر و این حضور مردم حداقل کاری است که از دست ما بر می آید.

غیب پرور در پاسخ به سوال اینکه آیا کسانی که تا دیروز شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند، در راهپیمایی امروز شرکت کرده اند یا نه، گفت: نه من بعید می دانم اینها شرکت کنند، اینها آدم هایی نیستند که از رو بروند، شاید یک بخشی از آنها فریب خوردند، اما کسانی که اصل ماجرا را طرح کردند، نه. آنها آدم های پررویی هستند و به این چیزها از رو نمی روند.

غیب پرور درباره مهم ترین حمایتی که می توانیم از مردم مظلوم غزه داشته باشیم گفت: همین حضور مردمی و همین حمایتی که الان انجام میگیرد، مهمترین حمایتی است که ما می توانیم داشته باشیم. در حال حاضر ما حمایت فیزیکی نمی توانیم انجام دهیم و این حضور فیزیکی یک کمک حداقلی است، البته مردم ما نیاز به توصیه ندارند مردم ما پای شعارهای اساسی شان ایستاده اند و تکلیف خودشان را خوب می دانند و همه می بایست در مقابل رژیم اشغالگر قدس احساس تکلیف کنند و بدانند که این ها دشمن هستند و رفیق نیستند.

حضور مردم در راهپیمایی امسال خیلی پرشکوه تر است

سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس در پاسخ به این سوال مبنی بر تفاوت راهپیمایی روز قدس امسال با سال های قبل گفت: من سال های قبل اینجا نبودم اما از دوستان که پرسیدم گفتند بحمدالله حضور مردم در راهپیمایی امسال خیلی پرشکوه تر است، به لحاظ اینکه اسرائیلی های غاصب و جنایتکار در این چند روز گذشته مردم بی گناه غزه و فلسطین را با گلوله های آتشین خودشان و به ویژه با بمب فسفری که بسیار کشنده است به شهادت می رساند و چندهزار نفر از این مسلمان مظلوم را زخمی و مجروح کردند. مردم مسلمان ما اعتقاد دارند باید با این نظام ظالم و مستکبر که مسلمانان بی گناه را موردظلم قرار دادند، برخورد شود و به همین دلیل شاهد حضور مردان و زنان با فرزندان جوان و نوجوان و همه و همه همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان و سایر اقشار مردم با زبان روزه در این راهپیمایی باشکوه هستیم. مردم ما امروز با همه وجود شرکت کردند چون ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

گودرزی در پاسخ به سوال اینکه آیا کسانی که تا دیروز شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند، در راهپیمایی امروز شرکت کرده اند یا نه، گفت: باید شرکت کنند، چون این استراتژی نظام است، البته آنها تعداد محدودی هستند، همان کسانی که اگر اتفاقی هم برای کشور بیفتد شاید به دامان دشمن بروند ولی چون تعدادشان محدود است در مقابل عظمت و ابهت این ملت راه به جایی نخواهند برد. گودرزی درباره مهم ترین حمایتی که می توانیم از مردم مظلوم غزه داشته باشیم گفت: همین حضور پرشکوه مردم پشتیبانی است که ما می توانیم در دفاع از مردم مظلوم غزه انجام دهیم.

حضور بیش از 140 هزار نفر در راهپیمایی روز قدس امسال شیراز

مصطفی امیری فرماندار شیراز در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: امسال با توجه به تحولات منطقه شاهد حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی روز قدس بودیم، هنگامی که حقوق بشر در سرزمین ها اشغالی نقض می شود مردم مسلمان با آگاهی و هوشیاری تمام در صحنه حضور پیدا می کنند تا جواب دندان شکنی به غرب ها و صهیونیست بدهند.

وی با اشاره به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران خاطر نشان کرد: شعار اصلی جمهوری اسلامی هم غره، هم لبنان جانم فدای اسلام است و فکر می کنم ملت با بصیرت مسلمان متوجه شعار کذب و دروغین مخالفان نظام شدند و کسانی که به شعارهای قبلی اعتقاد داشتند، یک اشتباه محضی مرتکب شدند و بعید می دانم که دیگر اعتراضی در این خصوص داشته باشند.

فرماندار شهرستان شیراز یادآور شد: مردم مسلمان ایران و جهان می توانند با حضور در تجمع ها و راهپیمایی ها و با کمک ها معنوی و مادی حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و فلسطین اعلام کنند.

امیری افزود: رسانه ها نیز می توانند در قالب جنگ نرم به انعکاس جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بپردازند و سکوت مجامع حقوق بشر و مجامع بین الملل در قبال حملات ناجوانمردانه آمریکا و اسرائیل را به گوش جهانیان برسانند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیر
Canada
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
0
من نمیدانم تا کی مردم را .....فرض میکنید این سیاست بوده که هر وقت خواستیم مسایل را وارونه جلوه بدهیم یه سری افراد خودی را می بریم تو مردم عادی و با این شعار ها همه چیز را میخواهیم منحرف کنیم دوران اینکارها دیگه گذشته