کد خبر: ۵۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

مدیرعامل مخابرات ایران: تلفن همراه نسل سوم به زودی در فارس آغاز بکار می کند

به صورت رسمی اعلام می‌کنم تمامی اپراتورهای فعال در سطح استان که مجوز فعالیت دارند می‌توانند به صورت کامل و جامع در دفاتر پیشخوان دولت حضور داشته کلیه نیازمندی‌های متقاضیان را در این دفاتر انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور سرویس‌دهنده شرکت‌های مخابراتی در سال 88 به عنوان یک شرکت خصوصی آغاز به کار کرد که البته هنوز 40 درصد سهام آن در اختیار دولت بوده که 20 درصد از آن در قالب سهام عدالت است.

کاظم ابراهیمی صدرآبادی در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تامین زیرساخت‌های ارتباطی را محور و عمود توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: استان فارس که یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور است متاسفانه به دلایلی در سنوات گذشته از سال 1384 به بعد کار جدی و قابل قبولی در سطح شبکه این استان انجام نشده است که با توجه به ضرورت‌های توسعه این استان، استاندار فارس و شهردار شیراز و سایر مسئولان باید مخابرات را یاری کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای شبکه استان فارس با مشکلاتی مانند حفاری و کنده‌کاری برای اجرای شبکه مواجه هستیم، گفت: برای به‌روزرسانی شبکه استان فارس، برنامه‌ریزی کردیم که در فاصله‌ای کوتاه حجم زیادی از پروژه‌ها را برای شبکه‌سازی و به‌روزرسانی شبکه‌های این استان انجام دهیم که این امر مستلزم همکاری دستگاه‌های ذیربط و به ویژه شهرداری با مخابرات فارس است که بتوان در حداقل زمان حداکثر شبکه را ایجاد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه فارس بدون دارا بودن شبکه امری غیر ممکن است، گفت: در حال حاضر در زمینه تامین تجهیزات سوئیچینگ سیستم موبایل 224 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

ابراهیمی صدرآبادی با اعلام اینکه سیستم نسل سوم با 160 آنتن جدید در حال نصب است و به زودی سرویس‌دهی خود را در فارس آغاز می‌کند، خبر داد: 341 پروژه مخابراتی در زمینه تلفن ثابت در فارس با 205 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان یکی از سه استان دارای تجهیزات سوئیچینگ «ام.جی.اس.آی.ال.س» می‌باشد که اکنون این تجهیزات در حال نصب است، گفت: ما بخشی از نیازهایمان را از طریق فناوری «وای فای» اجرایی خواهیم کرد اما مسئولان فارس باید به شکل جدی در این استان شرکت مخابرات را در تامین و اجرای شبکه‌ها و تجهیزات یاری کنند.

ابراهیمی صدرآبادی با بیان اینکه تامین و اجرای سرویس‌های انتقال، شبکه‌های فیبر نوری و تجهیزاتی که به توسعه سیستم‌های زیرساختی استان فارس کمک می‌کند جزو اولویت‌های واجب شرکت مخابرات است، تاکید کرد: اگر اعتبارات لازم تامین نشود برای اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اذعان به اینکه تعداد 197 هزار «پی.سی.ام» روی شبکه مخابراتی فارس قابل قبول نیست، گفت: تعویض شبکه با تجهیزات «دکت» نیاز به کمک مسئولان فارس دارد که با توجه به وضعیت اقلیمی و توریستی فارس باید در باقیمانده سال، فعالیت جدی عمرانی در سطح معابر آغاز شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن اعلام اینکه مجوز راه‌اندازی سیستم تلفن همراه نسل سوم را از وزیر ارتباطات دریافت کرده‌ایم، تاکید کرد: اجرای پیوست فرهنگی نسل سوم تلفن همراه برای ما واجب است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گذشته فقط شرکت مخابرات در دفاتر پیشخوان دولت خدمات ارائه می‌دادند این رویه را اشتباه دانست و گفت: به صورت رسمی اعلام می‌کنم تمامی اپراتورهای فعال در سطح استان که مجوز فعالیت دارند می‌توانند به صورت کامل و جامع در دفاتر پیشخوان دولت حضور داشته کلیه نیازمندی‌های متقاضیان را در این دفاتر انجام دهند.

نظرات بینندگان