سامانهای برای شکایات از پزشکان رشوه بگیر+جزئیات
در این میان عدم پایبندی برخی از پزشکان به تعهدنامه ها و سوگندنامه پزشکی شرایط را برای بیماران سخت تر می نماید، چرا که با درخواست وجه های اضافه بر تعرفه های قانونی و رایج به بهانه های مختلفی مانند، جلو انداختن نوبت عمل جراحی، فراهم کردن شرایط بهتر یا راضی کردن دکتر به انجام عمل در بیمارستان دولتی، فشار این عمل ها را بر بیماران و خانواده آنها چندین برابر می کنند.
با گذشت سال ها از وجود چنین کارهای غیراخلاقی و غیرشرعی، مسئولین پزشکی کشور بر آن شدند که با راه اندازی سامانه ای به نام " مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه های خدمات پزشکی" به درمان این بیماری برخی از پزشکان بپردازند.
از این پس به کمک سامانه تلفنی 1690، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند علاوه بر روش های موجود (شکایت به دفاتر مربوط در بیمارستان و سازمان های نظارتی) از طریق تماس با این سامانه تلفنی گزارش های خود را اعلام و کد رهگیری دریافت کنند.
- هزینه ویزیت، اقامت در بخش خصوصی
- هزینه ویزیت، اقامت در بخش دولتی
- تعرفه های عمل های شایع
- تعرفه خدمات آزمایشگاهی
- پرتو پزشکی در بخش خصوصی
مراحل پیگیری شکایات و جریمه های پزشکان و بیمارستان های متخلف
بنا بر گفته مسئولین مربوط، گزارش شکایات اخذ شده پس از دریافت از سوی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه های پزشکی ظرف دو روز کاری ضمن اعلام موضوع به شاکی، جهت تکمیل مستندات و تهیه گزارش نظارتی به کمیته کارشناسی ستاد استانی ارجاع می شود.