کد خبر: ۶۴۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۳

پايان 16 سال دلهره مرد اعدامي در لامرد+عکس

با تلاش مستمر مسئولین شهرستان لامرد، پرونده قتلی پس از 16 سال به مصالحه و سازش منجر شد.
به گزارش شیرازه، با تلاش مستمر مسئولین شهرستان لامرد، پرونده قتلی پس از 16 سال به مصالحه و سازش منجر شد. در مراسمی که به مناسبت پایان رسیدگی به پرونده قتل که به مصالحه انجامید، غفاری ریاست دادگستری لامرد، زندوي امام جمعه بیرم، الهياري بخشدار چاه ورز، احساني رئیس اداره تبلیغات اسلامی، مهترنژاد مدير اجراي احكام كيفري و  دبير كارگروه سلامت اجتماعي دادگستري لامرد و هاشمی نماينده  شورای حل اختلاف لامرد و تعدادي از معتمدين محلي حضور داشتند، پس از سه جلسه خانواده مقتول از حق خود گذشتند

لامرود نوشت: این پرونده که به پایان خوش مصالحه انجامید مربوط به پرونده قتلی است که در سال 1377 رخ داده بود و سرانجام منجر به مصالحه شد و قاتل از حکم اعدام رهایی یافت.

این قتل در سال 1377 در چاه ورز رخ داده بود که متهم «م - ر» اقدام به قتل عمد مرحوم «م - ک» نموده بود که بر اثر وقوع این قتل پرونده ای در شعبه اول دادگاه عمومی لامرد تشکیل شد پس از بررسی پرونده، حکم قصاص در ابتدای امسال در خصوص قاتل صادر شد که با نظر رئیس دادگستری شهرستان برای مصالحه به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

پس از ارجاع این پرونده به شورای حل اختلاف تلاش شد ضمن ملاقات حضوری با اولیاء دم زمینه جلب رضایت از اولیاء دم فراهم شود که در نهایت در سالروز رحلت پیامبر رحمت و مهربانی خانواده مقتول به بخشش قاتل رضایت دادند و این پرونده به پایانی خوش توام با سازش منجر شد.

یکی از فعالیتهای خداپسندانه کمک به مصالحه در پرونده هایی است که شرایط سازش را دارند که در این میان با وساطت انسان های خیر و نیکوکار بستر لازم برای جلب رضایت شاکیان پرونده ها فراهم می شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳
1
درود بر سید وهاب هاشمی