کد خبر: ۶۴۴۹۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۳
استاندار فارس در جلسه شورای شهر:

طرح مدیریت جامع‌شهری دغدغه ماست/ «برج‌ دوقلو» را به اخبار بین‌المللی کشاندند!/ حضرت عباسی برای اعتلای فارس آماده‌ام

احمدی گفت تلاش می‌شود که با توجه به منابع موجود در فارس، این استان به‌عنوان پایتخت انرژی نیز شناخته و تصویب شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس گفت: حضرت عباسی قسم آمادگی دارم با تمام وجود، امکانات موجود در استان و خارج از استان را برای اعتلای فارس و شیراز به کار گیرم.

سید محمد احمدی در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این جلسه یکی از معدود جلساتی بود که همه اعضا صحبت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هرچند برخی از نکاتی که اعضای شورا از سر سوز مطرح کردند، تکراری بود! اما این تکرار به دلیل اهمیت موضوع و اینکه ان‌شاءالله عملیاتی شود، می‌باشد.

وی ضمن اظهار خرسندی از تعامل و هماهنگی شورا و شهرداری شیراز تصریح کرد: شیراز شهر بزرگی است که مشکلات بزرگی دارد و انسان‌های بزرگ می‌توانند آن را حل کنند که در این راستا پارلمان محلی باید مشکلات نزدیک به دو میلیون نفر را مدیریت و حل کند.

احمدی بر الگو قرار دادن سیره رسول اکرم(ص) در تمام کارها تاکید و بیان کرد: وقتی می‌توانیم جامعه را به سمت خوبی، پاکی و اخلاق هدایت کنیم که خودمان خوب، پاک و متخلق به اخلاق پیامبر(ص) باشیم.

استاندار فارس شیراز و اصفهان را دو شهر بین‌المللی دانست و افزود: اگر در شیراز اتفاق خوبی بیفتد، استان نیز از آن بهره خواهد برد و این امر به معنای بی‌توجهی به شهرستان‌های دیگر نیست اما رشد متوازن باید به‌ گونه‌ای روشمند دنبال شود چراکه سرمایه‌گذار اگر پایش در شیراز محکم شود در شهرهای دیگر استان نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی با بيان اينكه طرح مدیریت جامع شهری از مهمترین دغدغه‌های مجموعه استانداری فارس است، افزود: توسعه شیراز می‌تواند به الگویی برای 102 شهر فارس و تمام شهرهاي كشور تبدیل شود.

احمدی درخصوص تسهیل سرمایه‌گذاری در شیراز خطاب به اعضای شورا گفت: شما باید راه‌های جذب سرمایه‌گذار را هموار و موانع را برطرف کنید که تنها در صورت حمایت و همکاری کامل مسئولان شهری است که می‌توان ورود سرمایه‌گذار را تسهیل کرد.

مقام ارشد دولت در استان فارس ضمن یادآوری اینکه با 18هیات سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشور ملاقات کرده‌ام، از رایزنی یکی از نمایندگان مجلس برای ایجاد کارخانه آلومینیوم‌سازی و ماشین‌آلات در شیراز خبر داد.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چه سری است که برخی نمی‌خواهند شیراز پیشرفت کند، خاطرنشان کرد: در حالی که در برخی شهر‌ها برج صد قلو وجود دارد با احداث یک برج دوقلو در شیراز مخالفت کردند و آن را به صداوسیما و اخبار بین‌المللی کشاندند که من مات مانده بودم و به این قضایا مشکوکم که چرا شواری عالی شهرسازی اینقدر حساس شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه حساسیت شورای عالی معماری و شهرسازی در مورد شیراز کم سابقه است، ادامه داد: اگر در این قضیه کوتاه بیاییم دیگر نمی‌توان در شیراز کار کرد چراکه با چنین رفتارهایی چگونه می‌شود شیراز دومیلیونی را اداره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شیراز پایتخت فرهنگی است و در سفر معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت به استان به عنوان پایتخت الکترونیک نیز تصویب شده است، گفت: تلاش می‌شود که با توجه به منابع موجود در فارس، این استان به‌عنوان پایتخت انرژی نیز شناخته و تصویب شود.

استاندار فارس با بیان اینکه حضور دو تن از اعضای هیئت دولت سبب شد که بسیاری از پروژه‌های شیراز و اعتبارات استان رشد قابل توجهی داشته باشد، اظهار کرد: دو معاون رئیس‌جمهور را در این مدت کم به فارس آوردیم که در سفر دکتر جهانگیری مترو شیراز افتتاح شد اما برخی به جای آنکه این امر مثبت را تجلیل کنند در رسانه‌های خود نگاشتند که این مسئله تشریفاتی بوده است!

مدیر ارشد اجرایی فارس با بیان اینکه مطبوعات گاهی در انتشار اخبار بدسلیقگی می‌کنند، عنوان کرد: معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به شیراز قول دادند که تا پایان خط یک قطار شهری، تمام اعتبارات مورد نیاز متروی شیراز را دولت پرداخت کند.

احمدی اعلام کرد: سال گذشته اعتبارات خشکسالی فارس ۲۰ میلیارد بوده که با تلاشی که انجام شد به بیش از ۱۲۰ میلیارد رسید و ۷۵ میلیارد آن محصول سفر معاون اول رئیس‌جمهور و مابقی حاصل سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بود که از این‌رو سفر مسئولان دولت به استان برکات زیادی دارد.

استاندار فارس خبر داد: اعتبار خط دوم آبرسانی شیراز ۱۲۰ میلیارد بوده که اکنون به ۳۲۰ میلیارد رسیده و تاکنون ۱۰ درصد آن پرداخت شده و بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این امر با تلاش و هماهنگی با قرارگاه خاتم‌الأنبیاء محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه آب در آینده مشکل اصلی شیراز خواهد بود، یادآور شد: تابستان گذشته با تجهیز ۱۸ حلقه چاه و وارد کردن چاه‌های جدید اجازه ندادیم مردم به سختی بیفتند و در آینده نیز نباید مشکلی در این زمینه ایجاد شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه در مورد سد تنگ سرخ نیز باید ابتدا حق آبه شیراز داده شود، گفت: شیراز شهر دو میلیونی مهاجرپذیر و پرجاذبه‌ای است که در آینده به سبب خشکسالی شاهد مهاجرت بیشتر و افزایش حاشیه‌نشینی خواهد بود که استانداری فارس پیگیر رفع این مشکلات است.

احمدی افزود: استان‌های همجوار فارس همطراز آن نیستند و مشکلات فراوانی نیز از این ناحیه بر آن تحمیل می‌شود که باید به بحث تأمین آب و همچنین پروژه‌های گردشگری بیشتر توجه شود.

وی با اذعان به اینکه هرکس به اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برود به دلیل حضور معتادین افسرده می‌شود،‌ اظهار کرد: در مورد جمع‌آوری معتادان باید از شورا و شهرداری تشکر و قدردانی کنیم و بنا داریم همان‌گونه که معتادان یکی از استان‌ها را با اتوبوس به استان خودشان فرستادیم در مورد استان‌های دیگر نیز این کار را انجام دهیم و همچنین مراکز DIC باید در مناطق مختلف شهر ایجاد شود!

احمدی با بیان اینکه دغدغه داشتن اعضای شورا شهر شیراز در زمینه فرهنگ امری به حق است، اضافه کرد: بخش عمده حقیقت جامعه ما فرهنگ است که در این راستا قرارگاه فرهنگی استان فارس با هدایت نماینده ولی‌فقیه در استان کار خود را آغاز کرده و انتصاب آقای فرخ‌زاده به عنوان دبیر این قرارگاه می‌تواند استفاده از ظرفیت شهرداری در مسائل فرهنگی سومین حرم اهل‌بیت(ع) را جهت‌دهی کند.

وی بر مسجدمحوری تاکید کرد و گفت: باید برای حل مشکلات فرهنگی جامعه از ظرفیت مساجد و حوزه‌های علمیه بهره گرفت.

احمدی با اشاره به درخواست یکی از اعضای شورا برای الحاق ورزشگاه حافظیه به مجموعه حافظیه تصریح کرد: تا جايگزيني براي ورزشگاه حافظيه ايجاد نشود، نمی‌توانیم این ورزشگاه را تعطیل کنیم و زمانی این امر محقق می‌شود که ورزشگاه میانرود تکمیل شود که برای این پروژه 6 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است اما با این مبلغ کار به جایی نمی‌رسد و اگر شهرداری بتواند این ورزشگاه را تکمیل کند با وزارت ورزش و جوانان در این خصوص رایزنی خواهیم کرد.

وی درباره پروژه سعدیه بیان کرد: راه‌اندازی و اجرای این طرح شیراز و فارس را تبدیل به یکی از مراکز بی‌نظیر جهان می‌کند و این امر حضور سرمایه‌گذار را در شهر تسهیل و تشویق می‌کند.

استاندار فارس درباره کمربندی شیراز و مشکلات ناشی از آن گفت: درباره کمربندی شیراز به‌صورت جدی کار نشده و این پروژه هزینه سنگینی را می‌طلبد که باید به شهرداری واگذار شود چون وارد حریم شهر شده و ماهیت کمربندی ندارد.

استاندار فارس در پاسخ به مطالبات اعضای شورای شهر شیراز بیان کرد: درباره طرح برون‌سپاری که مطرح شد و یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای شهر است استانداری تلاش می‌کند با پیگیری موانع اجرای طرح رفع شود تا مردم در انجام کارهای خود کمتر دچار مشکل شوند.

استاندار فارس ترافیک شیراز را نفس گیر عنوان و تصریح کرد: بهترین راه‌حل رفع این معضل، تقویت حمل و نقل عمومی است که ورود اتوبوس به مجموعه ناوگان حمل و نقل را پیگیری خواهیم کرد.

احمدی پیگیری طرح آمایش سرزمینی در استان را از استراتژی‌های مهم توسعه شهری دانست و در این خصوص گفت: شهرداری شیراز این طرح را آماده و در جلسه‌ای فوق‌العاده آن را ارائه کند تا بتوانیم اعتبار ملی برای اجرای آن جذب کنیم.

بنابراین گزارش در این جلسه شهردار شیراز، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز و همچنین هریک از اعضای شورا با مطرح کردن مشکلات شهری و دستگاه‌های مربوطه از استاندار فارس خواستار پیگیری و کمک به حل مشکلات شدند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳
1
بررسی کنید ببنید پشت برج دوقلو از اقوام کیه؟
ناشناس
پشتش اقوام هرکسی میخات باشه! مهم اینه که پولش رو داره میاره تنوی شیراز خرج کنه! تا کی میخات دنبال این حاشیه ها و خاله زنک بازیا باشید؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳
1
در حالی که در برخی شهر‌ها برج صد قلو وجود دارد با احداث یک برج دوقلو در شیراز مخالفت کردند و آن را به صداوسیما و اخبار بین‌المللی کشاندند که من مات مانده بودم و به این قضایا مشکوکم که چرا شواری عالی شهرسازی اینقدر حساس شده است(((((((((((جناب استاتدار ))))))))) مکان احداث مورد اعتراض بود نه خود برج
نوید
درود.

دوست ناشناس من، همیشه در شیراز مکان برای احداث برج مورد اعتراض بوده و فرقی نمیکند شما برای کجای شیراز میخواهید برج احداث کنید.
مکان احداث برج های دوقلو مورد اعتراض بوده چون برای عده ای منفعت های خاص داشته.
ناشناس
احسنت شیرازه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳
1
از این پس به احمدی باید گفت استاندار قسم
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳
1
پشت این حرفها....؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳
0
سینه چاکان امروز
متمولین فردا