کد خبر: ۱۰۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
شیرازه از جلسه یکصد و هشتاد و ششمین شورای اسلامی شهر شیراز گزارش می دهد

گزارش شهردار از ساختمان های ممتاز/بررسی مشکلات مربوط به خشکسالی و آب فارس و تصویت چند دستور کار

یکصدو هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضا عصر امروز«17 آبان ماه» در تالار اندیشه شورا برگزار شد.
گزارش شهردار از ساختمان های ممتاز/بررسی مشکلات مربوط به خشکسالی و آب فارس و تصویت چند دستور کار به گزارش شیرازه، دراین جلسه که با حضور اعضای شورای شهر،معاون عمرانی استاندار و مدیر کل آب منطقه ای فارس برگزار شد،مشکلات خشکسالی و آب استان فارس به ویژه سد درود زن،تنگ سرخ و بشار مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه یکصد و هشتاد و ششم شورای اسلامی شهر شیراز دو نفر از اعضا به عنوان ناطقان پیش از دستور صحبت کردند که احمدرضا نقیب زاده، به بافت تاریخی فرهنگی شیراز اشاره کردو گفت: بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز که علاوه بر وجود جلوه های زیاد معماری و شهرسازی خاطره و هویت فرهنگی مذهبی این شهر محسوب می شود عامل ایجاد اعتبار برای این شهر از گذشته بوده است.

 وی ادامه داد: آنچه مبنای معرفی این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت می باشد وجود زیارتگاه احمد بن موسی درقلب این منطقه و دیگر امامزادگان واجب التعظیم است که ارزش معنوی آنرا دو چندان کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: با وجود اینکه با توسعه شهر، این منطقه حدود 2 درصد از محدوده شهر را به خود اختصاص داده است، اما همچون نگینی ارزشمند برای این شهر است که در راستای احیای آن همه مسئولین شهر در حوزه وظایف خود احساس مسئولیت کنند.


دستور العمل ساختمان های ممتاز در شیراز اجرایی شود

شهردار شیراز خواستاربررسی دستورالعمل ساختمان‌های ممتاز در شورای شهر و اجرایی شدن آن شد.

علی رضا پاک فطرت با بیان  اینکه برای نخستین بار ساخت ساختمان‌های شیراز با نظارت مهندسان ناظر از سال 1368 آغاز شد، گفت: دوسال بعد از آن یعنی سال 1370 مردم خواستار خرید ساختمان های بودند که زیر نظر مهندس ناظر ساخته شده بود.

وی ادامه داد: ساختمانی ممتاز است که زیر نظر مهندسان ناظر ساخته شود که نقش مهندسان در ساخت ساختمان‌های ممتاز نقشی قابل توجه است و تمام ساختمان‌ها باید با نظارت آنها ساخته شود.

پاک فطرت با اشاره به این که شیراز، کلان شهر برتر در موضوع گودبرداری اصولی است، تصریح کرد: گودبرداری در شیراز با کمترین خسارت همراه است.


سد درود زن به وضعیت قرمز رسیده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با بیان این که وضعیت سد درود زن به وضعیت قرمز رسیده است،ابراز داشت: موضوع سد بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد و حق آب فارس نیز مورد نظر است که  باید در آرامش این مسائل را حل کنیم.

خلیل رضائیان گفت: وضعیت آبی استان فارس مناسب نیست و باید با برنامه ریزی مناسب به دنبال رفع مشکلات باشیم.

وی تصریح کرد: در شیراز هر نفر ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر آب  مصرف می کند که باید این وضعیت مدیریت شود.


مردم استان فارس نحیب،صبور،کم حرف ولی آگاه هستند
معین ضمن درخواست از مسئولان استان فارس برای پیگیری آب سد درودزن، گفت:مردم استان فارس نجیب،صبور،کم حرف اما آگاه هستند.

وی با بیان اینکه کل آب سد بشار 170میلیون متر مکعب است،خاطر نشان کرد:70میلیون متر مکعب آن حق آب استان فارس است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز یاد آور شد:60درصد آب سد بشار از استان فارس تامین می شود.

سید محسن معین،عقب نشینی دولت را علت عمده کاهش سد بیان کرد و گفت: همه می دانند استان کهکیلویه و بویر احمد پر آب ترین استان کشور است که نباید بخاطر تعدادی کشاورز و باغدار پایین دست سد بشار حق آب استان فارس نادیده گرفته شود.

بومی نبودن برخی مسولین مشکل اساسی استان فارس
رضا محمدیان یکی دیگر از اعضا شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که اتحاد لازم در بین نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیست،گفت: اگر نمایندگان هم کلام شوند حتی می توانند وزیر را عوض کنتد.

وی ادامه داد: نیود اتحاد لازم بین نمایندگان و بومی نبودن بسیاری از مسئولان استان دلیل اصلی ضایع شدن حق مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به معاون استاتدار فارس بیان داشت: اگر  نمایندگان استان در مجلس شورای را دور هم جمع کنید و به آنان گوشزد شود تا پیگیر مسائل استان باشند،نمایندگان می توانند یک بازوی قوی در گرفتن حق مردم باشند.

 به گزارش شیرازه در جلسه یک صدو هشتاد و ششمین شورای اسلامی شهر شیراز، تعدادی از موارد دستور کار از جمله:برگزاری نوزدهمین کنگره  شبمی ایران در شیراز در اسفند ماه سال جاری، اخذ هزینه ناشی از رفع تصرف و رفع سد معابر خودروهای عرضه کننده میوه و تره بار و خشکبار در معابر عمومی و آراءه طرح  Brtبه تصویب رسید.

لازم به ذکر است جلسه شورا در هفته آینده تعطیل و جلسه بعدی شورا روز پنج شنبه چهارم آذرماه ساعت 9 صبح برگزار می شود.
نظرات بینندگان