کد خبر: ۱۰۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

مراقب عکس های شخصی خود در فضای مجازی باشید

برخي سودجويان با سوء استفاده از عکس‌ های شخصي برخي کاربران در شبکه های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس اين افراد اقدام می کنند.
به گزارش شیرازه، سرهنگ عبدالعظيم انصاری فرمانده انتظامی جهرم گفت: برخي از جرايمي که در فضاي مجازی و در بستر اينترنت رخ می دهد کلاهبرداري، سرقت اطلاعات، مزاحمت ‌هاي اينترنتي و فروشگاه‌ هاي کاذب است.
وی ادامه داد: امروزه يکي از شايع ترين جرايم، سوء استفاده از عکس‌هاي خصوصي و شخصي افراد است.
اين مقام ارشد انتظامي جهرم افزود: به عبارتي ديگر درست است که در برخي از برنامه‌ های موجود مانند تلگرام و اينستاگرام امکان دسترسي به شماره تلفن افراد وجود نخواهد داشت اما بايد گفت، عکس هاي کاربران اين فضاها در معرض سوء استفاده خواهد بود.
رئيس پليس جهرم خاطر نشان کرد: برخي سودجويان با سوء استفاده از عکس‌ های برخي کاربران شبکه‌هاي اجتماعي، به ساخت صفحات جعلي با عکس اين افراد اقدام مي‌کنند و از اين راه با انتشار مطالب خلاف قانون اقدام به انجام اعمال خلاف خود مي‌کنند.
سرهنگ انصاري گفت: اما قربانيان اين نوع از جرايم بيشتر زنان هستند، لذا افراد بايد از قرار دادن عکس‌هاي خود بر روي پروفايل شخصي و قرار دادن آنها در صفحات اجتماعی همچون فيس بوک، تلگرام و اينستاگرام خودداري کنند.
وي با بيان اينكه پيشگيري از وقوع جرم همواره بايستي مورد توجه افراد باشد، تصريح كرد: بسياري از مسائل و مشکلات حقوقي در اثر عدم رعايت احتياطات قانوني و لازم رخ مي دهد.
فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تاكيد كرد: افراد با قرار ندادن عکس ها و فيلم های شخصي خود در فضاهاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي تا حدود بسيار زيادي مي توانند از وقوع بسياری از اين دست جرايم پيشگيری کنند و به نوعی حافظ حقوق خود باشند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان