کد خبر: ۱۰۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

پدر شهید اسفندیار خارستانی به فرزند شهیدش پیوست

شب گذشته کربلایی احمد خارستانی پدر شهید اسفندیار (آیت) خارستانی به علت بیماری درگذشت.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، شهید اسفندیار (آیت) خارستانی متولد 2/5/1356 روستای خارستان با ورود به سن مشمولین وظیفه برای انجام مقدس سربازی دفترچه گرفت و در تاریخ 18/11/1375 برای سپری کردن دوره آموزشی به مرکز آموزشی "05" کرمان رفت. و پس از آن برای گذراندن دوره تکاوری به تهران منتقل گردید، بعد از فراگیری دوره تکاوری به منطقه عملیاتی شلمچه اعزام شد تا اینکه در تاریخ 25/7/1377 در منطقه عملیاتی زید در حین انجام وظیفه روی مین ضد تانک رفت و به شهادت رسید.

آیت اخلاق بسیار پسندیده ای داشت با وجود اینکه جوان بود، بسیار متین و افتاده بود. مهربان و رئوف بود  در خانه با اهل خانه و در بیرون با مردم صمیمی بود، بطوریکه همه اقوام او را از دل دوست می داشتند.

از خصوصیات مهم و برجسته ایشان، دوری از تشریفات اضافی و غیر معقول بود، در کمک به افراد مستمند تا حد توان دریغ نمی کرد، از همان کودکی به مسائل دینی اهمیت می داد و روزه می گرفت و در کلاسهای قرآن شرکت می کرد، هر گاه سخن از جبهه و جنگ می شد یا تشییع جنازه شهدا می شد بسیار متاثر می شد و می گفت:« ای کاش ما هم در زمان جنگ بودیم تا می توانستیم خدمتی برای اسلام بکنیم تا شهادت افتخار ما هم بشود.»

خاطره ای از خواهر شهید:

شهید خارستانی شش روز قبل از شهادتش با منزل تماس گرفتند و می خواستند با پدر صحبت کنند اما پدر در منزل نبودند، ایشان آن روز چهار مرتبه تماس گرفتند و هر چهار مرتبه موفق نشدند با پدر صحبت کنند، از ایشان پرسیدیم کی می آیید، دلمان برای شما تنگ شده است گفتند:« شش روز دیگر می آیم.» ما روز شماری می کردیم تا شش روز برسد، روز ششم همه چشم انتظار آمدنش بودیم، اما یکی از دوستانش زنگ خانه را زد و خبر شهادتش را برای ما آورد.

نظرات بینندگان