کد خبر: ۱۰۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
در اربعین حسینی؛

سومین حرم اهل بیت (ع) کربلا می شود

خیلی ها دارند با پای پیاده می روند کربلا، تعدادی دارند برمی گردند،اما خیلی ها جا مانده اند، چرا که برای همه امکان پذیر نیست که به کربلا بروند، اما اگر کربلا نشد، شیراز که هست،سومین حرم اهل بیت(ع) و حرم مطهر شاهچراغ.

به گزارش شیرازه، این روزها حال و هوای خاصی در کشورمان به ویژه در غرب و جنوب غرب حاکم است، میلیون ها زائر در حال خارج شدن از مرزها برای حضور در همایش عظیم اربعین هستند،قطعا خیلی از ماها در آرزوی این هستیم که بتوانیم در این همایش دشمن شکن حضور داشته باشیم، اما به دلایل مختلفی از جمله: مشغله های کاری، محدودیت های که در کشور عراق وجود دارد و مسائل دیگر موفق به حضور در این راهپیمایی نشده ایم و تنها دلهایمان را با کاروان حسینیان روانه کربلا و بین الحرمین می کنیم.

سومین حرم اهل بیت (ع) کربلا می شود

اما به لطف خدواند و ائمه اطهار(ع) درجای جای ایران اسلامی مکان های مقدس و حرم امامزادگان جلیل القدری وجود دارد تا مردم در آنها حضور پیدا کنند و همنوا با زائران کربلا در سوگ چهلمین روز شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 یار باوفایش به عزاداری بپردازند، به ویژه استان فارس و شهر شیراز که مامن و حرم امامزادگان بسیاری است و مردم می توانند با حضور در آن مکان های مقدس به عزاداری بپردازند.

اما شهر شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) و وجود امامزادگان جلیل القدری که دارد خاصه حرم مطهر شاهچراغ که به عنوان نگینی در دل شهر مامن و ماوای هزاران نفر می شود و مردم می توانند با حضور در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم حضور در کربلا را برای خودشان تداعی کنند.

به گزارش شیرازه،طبق صبحت های مسوولین از جمله؛ حجت الاسلام محمدصادق مهرابی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، طبق برنامه ریزی های که با همکاری و همدلی مسوولین همه دستگاه های ذیربط انجام شده است، در روز اربعین 10 هزار نفر از فارسیان در حرم مطهر شاهچراغ همایش بزرگ اربعینیان را برگزار می کنند.

امید است با حضور گسترده مردم متدین و همیشه در صحنه استان فارس به ویژه شیراز، همایش اربعینیان و جاماندگان قافله زائران کربلا به صورت باشکوهی در حرم مطهر شاهچراغ برگزارشود.


نظرات بینندگان