کد خبر: ۱۰۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
پایان عملیات امدادی در حادثه ریلی سمنان؛

44 کشته، 82 زخمی و آتش سوزی 7 واگن در تصادف 2 قطار

در تصادف 2 قطار در ایستگاه هفت خوان میان سمنان و شاهرود، هفت واگن در آتش سوخت.
به گزارش شیرازه،به نقل از صداوسیما، محمدرضا خباز در گفتگوی تلفنی با خبر 14 گفت: در حادثه برخورد قطارها به دلیل اینکه یکی از آنها واژگون شده شناسایی اجساد دشوار است و تاکنون موفق شدیم 31 نفر را شناسایی کنیم .
وی افزود: این حادثه باعث شد بیش از 70 نفر در بیمارستان ولایت دامغان بستری شوند و 9 نفر نیز در بیمارستان کوثر سمنان بستری شدند.
استاندار سمنان گفت: 39 نفر از مصدومان سمنانی  و 32 نفر تبریزی هستند.
خباز افزود: 16 نفر از مصدومان بصورت سرپایی مداوا و از محل خارج شدند.
وی گفت: این حادثه در فاصله 4.5 کیلومتری تا ایستگاه اتفاق افتاده که قطار تبریز بنا به دلایل نامشخصی توقف کرده بود اما در حال حاضر نمی توان علل قطعی حادثه را برآورد کرد.
استاندار سمنان افزود: 4 واگن از عقب قطار تبریز جدا شد و قطار راه خود را به سمت مشهد ادامه داد و هم اکنون تمام عوامل اجرایی در منطقه حاضر هستند تا بتوانیم اجساد گرفتار در آتش را پیدا کنیم.

انتقال 80 مصدوم حادثه برخورد قطار به بیمارستانها

رئیس اورژانس کشور گفت : تاکنون 80 نفر از مصدومان حادثه را به بیمارستانهای سمنان و دامغان منتقل کردیم .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما پیرحسین کولیوند در ارتباط تلفنی با خبر 14 افزود : خوشبختانه مصدومانی که به بیمارستانها منتقل شده اند اوضاع عمومی خوبی دارند و روند درمان آنها رو به بهبود است .
وی گفت : متاسفانه از میان مسافرانی که فوت شده اند تا این لحظه توانسته ایم 25 جسد را پیدا کنیم و امداد و نجات همچنان ادامه دارد .
کولیوند افزود : بنده در محل حادثه هستم و بیمارستانهای دامغان و سمنان کاملاً آماده هستند ، همچنین مراکز سوختگی مازندران و تهران نیز در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت لزوم مصدومان را به مراکز تخصصی سوختگی انتقال دهیم .

33 زخمی و 5 کشته بر اثر برخورد دو قطار در سمنان، تاکنون 
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: بر اثر حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان (میان سمنان و دامغان) تاکنون 5 نفر کشته و 16 مصدوم به بیمارستان ها منتقل و 17 مصدوم هم در محل سرپایی مداوا شدند.
مرتضی سلیمی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ما افزود‌: ساعت 7 و 35 دقیقه صبح امروز این حادثه به مرکز کنترل و عملیات استان سمنان اطلاع داده شد که هفت تیم به همراه یک بالگرد هلال احمر و یک بالگرد اورژانس به محل اعزام شدند .
وی گفت‌: تا این لحظه 16 مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان و بیمارستان ولایت دامغان منتقل و 17 مصدوم هم در محل سرپایی مداوا شدند و آمار کشته شدگان فعلا 5 نفر است و پس از پایان عملیات امداد رسانی، ‌آمار دقیق اعلام می شود .
سلیمی  افزود‌: آتش سوزی که بر اثر برخورد قطارهای تبریز- مشهد و مشهد- سمنان  روی داده ، هنوز مهار نشده است.

استاندار سمنان : انتقال 60 مجروح پس از حادثه برخورد دو قطار
استاندار سمنان گفت: بر اثر حادثه برخورد دو قطار در حوالی ایستگاه هفت خوان سمنان تاکنون 60 مجروح به بیمارستان های ولایت دامغان و کوثر سمنان منتقل شده اند.
محمدرضا خباز در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما افزود: ساعت 7:50 دقیقه صبح امروز قطار مسافری تبریز مشهد در حوالی ایستگاه هفت خوان گویا دچار سانحه شد و قطار مسافربری سمنان مشهد از پشت سر به قطار تبریز برخورد می کند و دو واگن از قطار تبریز آتش می گیرد و لوکوموتیو و 4 واگن از قطار سمنان هم از ریل خارج می شود.
وی درباره علت این حادثه گفت: این مباحث فنی است و باید مسئولان راه آهن پاسخ دهند اما این قطار در ایستگاه هفت خوان متوقف نشده بود و مشخص نیست که به چه علتی در 4/5 کیلومتری ایستگاه متوقف شده بود و  شاید به سبب برودت هوا و یخ زدگی لوکوموتیو این توقف صورت گرفته است.
وی گفت: به ریل هیچ آسیبی وارد نشده است و بزودی فعالیت این خط آغاز می شود اما اولویت اصلی ما نجات مصدومان است.
خباز افزود: افراد سالم قطار تبریز هم در قالب 4 واگن به سمت مشهد حرکت کردند.

حادثه برخورد دو قطار در سمنان؛ 25 کشته و زخمی
دبیرکل جمعیت هلال احمر: بر اثر حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان بین سمنان و دامغان تاکنون 20 زخمی به بیمارستان ها منتقل شده و 5 نفر هم جان باخته اند.
علی اصغر احمدی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما گفت: حدود ساعت 8 صبح قطاری که از سمت سمنان به سمت دامغان در حال حرکت بود با قطار مسافربری برخورد می کند که این برخورد به خروج تعدادی واگن از ریل منجر می شود و آتش سوزی رخ می دهد.
 
وی گفت: دو بالگرد از هلال احمر و اورژانس در صحنه حاضر شدند و تعدادی از مجروحان با قطار و تعدادی هم با بالگرد منتقل شدند.
 
احمدی با اشاره به اینکه آمار نهایی مجروحان و فوت شدگان را باید مدیریت بحران استان سمنان اعلام کند ، افزود: آنطور که برخی همکاران اعلام کرده اند تاکنون 22 زخمی جابجا شده است و پیش بینی می شود بیش از 15 نفر در این حادثه جان باخته باشند که البته این آمار قطعی و دقیق نیست.
 
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: آن طور که معاون سیاسی - امنیتی استانداری سمنان به من خبر داد آتش در حال مهار شدن است.
 
احمدی درباره علت حادثه افزود: به لحاظ فنی ما مسئول پاسخگویی درباره علت نیستیم اما ظاهراً قطار محلی در حال حرکت با قطار مسافربری برخورد می کند اما اینکه چرا هر دو روی یک ریل بوده اند و یا اینکه علت چه بوده است باید مسئولان راه آهن اعلام کنند.
 
وی گفت: بخشی از مجروحان با قطار به سمت دامغان و بخشی هم با بالگرد به سمنان منتقل شده اند و همکارانم در شاهرود هم آماده باش هستند.
اولین ویدئو موجود ازبرخورد دوقطار در مسیر سمنان دامغان که صبح امروز رخ داد.


نظرات بینندگان