کد خبر: ۱۰۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
همزمان با هفته وحدت

کلنگ دو کتابخانه عمومی در فارس به زمین خورد

به مناسبت هفته وحدت کلنگ دو کتابخانه عمومی «ام‌الخیر» در شهر اوز لارستان و توسعه کتابخانه عمومی «امام خمینی(ره)» ایزدخواست آباده به همت خیران بلند نظر فارسی به زمین زده شد.
به گزارش شیرازه،  کلنگ سومین کتابخانه‌ عمومی شهر اوز با عنوان «ام الخیر» با حضور معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی، خیرین این شهر، مسئولان محلی و مردم کتابدوست این شهر به زمین زده شد تا این شهر صاحب کتابخانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان شود. کتابخانه عمومی «ام الخیر»، در زمینی به مساحت 333متر مربع و با زیربنای 140متر مربع توسط خیر نیک اندیش خانم پروین دادستان به نمایندگی از خیران دیگر با هزینه بالغ بر 220 میلیون تومان در کنار دبستان بدری شهر اوز ساخته خواهد شد.  

محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان معجزه اسلام اهمیت خواندن در اسلام گفت: به همت خیران بلندنظر و مردم فرهنگور شهر اوز، این شهر از نظر همه شاخص‌ها کتابخانه‌ای همچون زیربنا، سرانه مطالعه، سرانه عضو و منابع از میانگین استانی بالاتر است و این نوید خوبی برای این شهر خواهد بود.


احمد خضری سردبیر هفته نامه عصراوز نیز درخصوص این کتابخانه عنوان کرد: تلاش بر این است که کتابخانه «ام الخیر» را به یک کانون فرهنگی برای کودکان تبدیل کنیم. این کتابخانه شامل دو سالن مطالعه و فضای سبز و وسایل بازی برای کودکان خواهد بود و امیدواریم در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

همچنین در گام دیگری کلنگ توسعه کتابخانه عمومی «امام خمینی (ره)« ایزدخواست آباده با حضور معاون اداره کل، خیران و مسئولان محلی به زمین خورد. این طرح توسعه با متراژ 500متر مربع به صورت ساختمانی دو طبقه در زمینی به مساحت 250متر خواهد بود که هزینه ساخت آن به همت حاج احمد رحیمی و دیگر خیران نیک اندیش ایزدخواست همچون حاج رحمت الله صالحی، حاج بیژن قناعتی و... تامین شده است.

حاج احمد قناعتی، خیر نیک اندیش ایزدخواستی نیز با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها جایی هستند که ماموریت آن‌ها آموزش است، عنوان کرد: کتابخانه‌ها زیربنای اساسی فرهنگ جامعه‌اند؛ وقتی فرهنگ جامعه‌ای شکل بگیرد، امور اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن نیز رونق خواهد گرفت. عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده، همچنین با اشاره به اینکه کتابخانه فعلی ایزدخواست سالن مطالعه مجزا ندارد، افزود: خیران بزرگوار برای توسعه کتابخانه «امام خمینی (ره)» و ساخت سالن مطالعه مجزای این کتابخانه همت گذاشتند.
شایان ذکر است کتابخانه عمومی «امام خمینی (ره)» ایزدخواست با متراژ 120 متر در حال ارائه خدمات است که درصورت اتمام پروژه توسعه این کتابخانه، متراژ آن به 620متر خواهد رسید.

نظرات بینندگان