کد خبر: ۱۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۰

اجلاسیه بزرگ سرداران و 14 هزار شهید فارس برگزار می‌شود

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: کنگره 14 هزار و 600 شهید استان فارس 6 تا 17 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

سردار غلامحسین غیب پرور گفت: قبل از شروع اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس دو برنامه بزرگ را اجرایی کردیم که در اولین برنامه اعزام 62 هزار و404 نفر از مردم فارس به سرزمین دفاع مقدس بود که در این میان سه هزار نفر طلبه و دانشجو، 15 هزار و 170 نفر دانش آموز و 44 هزار و234 نفر مردم عادی بودند که این شوق بسیار مردم برای حضور در این مناطق چشم گیر و قابل توجه است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: برنامه ویژه دوم برگزاری پیش اجلاسیه در 29 اسفند در شلمچه بود که با استقبال بیش از چهار هزار نفر همراه شد.

غیب پرور با بیان اینکه تعدد برنامه های اجلاسیه باعث تغییر در زمان برگزاری آن شده است، گفت: در گذشته زمان برگزاری اجلاسیه را 9 تا 15 اردیبهشت اعلام کریم که به دلیل تعدد برنامه ها، این اجلاسیه از شش اردیبهشت تا 17 اردیبهشت به مدت 11 روز در شیراز برگزار خواهد شد و همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(ع)این اجلاسیه به اتمام می رسد.

وی از حضور برخی از وزرا، اساتید و صاحب نظران و افراد شاخص کشور به عنوان مهمان اجلاسیه خبر داد.

غیب پرور در ادامه سخنان خود با اشاره عملکرد ستاد کنگره در ایام نوروز نیز گفت: فارس برای افرادی که قصد مسافرت در ایام نوروز را دارند قابل توجه است که در این خصوص تصمیم گرفته شد فضای شهر به گونه ای شکل گیرد که تمامی مسافرین تغییر این فضا را با سالهای قبل احساس کنند که در این راستا در برخی از نواحی 500 بنر نصب و 11 هزار نسخه ویژه نامه عاشوراییان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع 20 هزار بسته فرهنگی شامل زندگی نامه شهدا، خاطرات، نوارهای انقلابی و اسلامی و بروشورهایی با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در ورودی های شهر شیرازاز دیگر برنامه های نوروز بود.

غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی یک سال گذشته یک هزار و150 یادواره در نقاط مختلف استان فارس برگزار شده که اگر به طور میانگین حاضرین دراین یادواره ها را دو هزار نفر حساب کنیم بیش از نیمی از جمعیت استان در برنامه های شهدا حضور پیدا کرده اند و در کنار این یادواره ها سرکشی به بیش از شش هزار خانواده شهید استان نیز انجام شده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: چاپ 80 عنوان کتاب و انعقاد قرارداد چاپ 40 عنوان کتاب دیگر در طول سال 90 و چاپ تعداد زیادی از تمبرهای یادبود شهدای بخشهای مختلف از جمله خبرنگاران، اصناف، پزشکان، کارمندان و دانش آموزان نیز انجام شده و یا در حال انجام است.

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان