کد خبر: ۱۰۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
رئیس منابع آب نی‌ریز خبرداد؛

آبگیری ۳۰ میلیون متر مکعبی سد چشمه عاشق

به گفته رئیس منابع آب نی‌ریز اگر سد چشمه عاشق آبگیری نمیشد معلوم نبود چه فاجعه ای رخ می داد.

به گزارش شیرازه، سد چشمه عاشق به میزان 30 میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

فریدون حیدری رئیس منابع آب نی‌ریز با اعلام این خبر گفت: گنجایش کل سد چشمه عاشق 69 میلیون متر مکعب است  که تا کنون 29.2 میلیون متر مکعب آبگیری داشته و همچنان نیز در حال آبگیری است.

وی افزود: در این بارندگی‌ها اگر سد چشمه عاشق آبگیری نداشت، ممکن بود یک فاجعه انسانی رخ دهد و مردم روستاهای پایین دست با مشکلات حادی مواجه شوند.

فریدون حیدری معتقد است: گوراب ریزاب با ذخیره 2 تا 3 دهم میلیون متر مکعب آب سرریز کرد و بخشی از دیواره آن تخریب شد که منجر به جاری شدن سیل در روستای علی‌آباد ریزاب گردید. حال اگر سد آبگیری نمی‌شد، معلوم نبود چه بر سر زندگی مردم پایین دست سد می‌آمد.

شنیده‌ها حاکی است بر اثر شکستن دیواره گوراب ریزاب در روز جمعه 29 بهمن، 30 تا 40 خانوار روستای علی‌آباد دچار مشکل شدند و خانه‌های خود را ترک کردند. همچنین چندین هکتار از باغات منطقه نیز دچار سیل شد.

گفتنی است: بسیاری از گورابهای اطراف ریزاب و علی‌آباد پر شده و در حال سرریز شدن است.

لازم به ذکر است :همچنین تعدادی از اهالی روستای علی‌آباد نیز که دچار سیل‌زدگی شده بودند، در مدارس و حسینیه‌های روستاهای اطراف اسکان داده شده‌‌اند.

شایان ذکر است: نیروهای مردمی بسیج، سپاه ، نیروی انتظامی، هلال احمر ، منابع طبیعی و ... با حضور خود در حین ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه در کنار مردم می توان مدیریت بحران و همراهی بی مثالی را همکاری و همیاری بیان کرد.


منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان