کد خبر: ۱۰۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

قیمت مرغ صدای شهروندان سپیدانی رادرآورده است

باتوجه قرارگرفتن در آخرین ماه از فصل زمستان و نزدیک شدن به عید نوروز قیمت مرغ افزایش چشمگیری در بازار شهر وروستا داشته وموجب نارضایتی مردم شده است.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن مراکز تولید مرغ وپرورش این ماده غذایی متاسفانه در شهرستان در چند روز اخیر قیمت مرغ افزایش چشمگیری داشته است واین در حالی است که در شهرستان باتوجه به زیرساختهایی در خصوص پرورش مرغ و نزدیک بودن به مرکز استان این روزها شاهد افزایش بیش از حد قیمت مرغ ونایاب شدن مرغ در بازار است.

یکی از شهروندان سپیدانی  گفت: ناتوانی مردم برای خرید گوشت قرمز و ماهی به دلیل بالابودن قیمت، موجب شده‌است تا آنان به خرید مرغ روی آورند اما افزایش نرخ این مواد پروئتینی نیز باعث نگرانی است.

وی افزود: هم‌اینک هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح بازارهای شهر تا نزدیکی هشت هزار تومان پرکشیده است  و باتوجه به حضور گردشگران در پایان هفته در شهرستان؛ برخی از مغازه داران از نبود و کمبود آن گلایه مند بودند  وبرخی هم مرغها رابرای مسافران و گردشگران گذاشته تا روز های تعطیل و آخر هفته دچار مشکل نشوند. ‪

دیگر شهروند سپیدانی اظهار داشت: گران شدن مرغ در آخرین ماه زمستان  وبا توجه به نزدیکی به ایام عید ، مشکلات زیادی را برای آنان به وجود آورده است چرا که گران شدن مرغ در کنار دیگر مواد غذایی موجب شده است مردم با درآمدهای کم در تامین مایحتاج اولیه غذایی درمانده شوند.بی نظمی بازار عرضه مرغ و بی‌ثباتی قیمت آن، زمینه استفاده بیشتر رابرای عاملان توزیع سودجو فراهم کرده است؛ به دلیل نبود نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای توزیع مرغ، قیمت آن سیر صعودی را طی می‌کند و مردم نیز به دلیل نیاز و ناتوانی در خرید دیگر مواد گوشتی، مجبورند مرغ را با هر قیمتی خریداری کنند.

شاید سرد شدن هوا و نزدیک شده به ایام آخر سال  یکی از دلایل این امر باشد اما این دلیلی بر کمبود وگرانی مرغ نمی تواند باشد،  افزایش قیمت مرغ و کمیاب بودن آن در بازار های شهرستان صدای شهروندان سپیدانی را در آورده است.

گرانی و افزایش بی‌رویه قیمت مرغ در هفته‌های اخیر از مسائلی است که حساسیت مردمی را به دنبال داشته و زمینه نگرانی مردم را فراهم آورده است، به‌طوری که در اکثر محافل مردمی قیمت مرغ در بازار یکی از مسائلی است که مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

جدا از مسئله افزایش بی‌رویه قیمت، کمبود مرغ در بازار از مسائلی است که در مدت‌های اخیر مشاهده شده و حساسیت‌هایی در جامعه و میان مردم به دنبال داشته است، به طوری که در برخی از روزهای خاص، مرغ در بازار وجود نداشته و به گفته مردم در برخی از شهرهای همجوارهم امکان تهیه مرغ نیست.در این زمان که کم کم به عید نزدیک می شویم ومرغ به عنوان یکی از موارد اضطراری سفره های مردم است این افزایش بی رویه هر روز کمی مردم را برای شب عید ودید وبازدیدهایشان دچار مشکل می کنند / خواهشا مسوولان فکر چاره ای بکنند.

منبع: مارگون


نظرات بینندگان