کد خبر: ۱۰۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶

آغاز باغ‌سوزي در شيراز!

آتش از بلاهايي است كه رمق باغ‌هاي شيراز را گرفته است؛ هر سال وقوع حريق‌هاي خواسته و ناخواسته در باغ‌هاي شيراز، بخشي از ريه‌هاي اين كلانشهر را مي‌سوزاند و از بين مي‌برد تا هر روز نفس شهر تنگ‌تر شود.
آغاز باغ‌سوزي در شيراز!به گزارش شیرازه، علي‌رغم تذكرات و توصيه‌هاي ايمني كه در هر سال از سوي دستگاه‌هاي مختلف خطاب به باغ‌داران و شهروندان صادر و منتشر مي‌شود، اما بلاي آتش همچنان خانمان باغ‌ها را مي‌سوزاند و دامن درختان را مي‌گيرد تا آنها را بخشكاند!

با گرم شدن يكباره هواي شيراز، بار ديگر بي‌توجهي به توصيه‌ها در باغي ديگر حادثه آفريد و 10 اصله درخت را به كام مرگ كشيد و سياه كرد!

براساس گزارش آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز، ظهر روز شنبه 26 فروردين، حريق دامنگير باغي در شهرك محموديه شد و حداقل 10 اصله درخت انار و گردو را در اين باغ، سوزاند.

محدوديت‌هاي تردد خودروهاي آتش‌نشان در كوچه باغ‌هاي محموديه شيراز، كمكي بود براي شعله‌هاي آتش تا فرصت بيشتري براي سوزاندن داشته باشد و علي‌رغم تلاش آتش‌نشانان، در فرصت حدود 2 ساعته، بخشي از درختان قديمي باغ را از بين ببرد.

آتش‌نشاني اظهار نظري در مورد عمدي يا سهوي بودن حادثه آتش‌سوزي در اين باغ نكرده است اما طي سال‌هاي گذشته تاكنون، بارها و بارها، شعله‌هاي سرخ و سوزان آتش نشات گرفته از حرص طمع‌كاران، باغ‌هاي زيادي را از شيراز گرفته است.

آتشي كه روز شنبه دامن يكي از باغ‌هاي شيراز را گرفت، اولين حادثه آتش‌سوزي سال 96 در باغ‌هاي قصردشت شيراز است؛ حادثه‌اي كه شايد خواسته يا ناخواسته بار ديگر در ساير باغ‌هاي اين شهر تكرار شود!
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان