کد خبر: ۱۰۹۰۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

«آزمایش» به تاریخ پیوست/ آقای روحانی دیدن کارخانه های تعطیل عینک نمی خواهد!

مدیران صنعت استان فارس در شرایطی که برندهای قدیمی یک به یک تعطیل می‌شوند فقط به انتشار اخبار پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بسنده می‌ کنند و مدیران استانداری هم با شور و شعف از پیشتازی فارس در جذب تسهيلات رونق توليد خبر می دهند!
«آزمایش» به تاریخ پیوست/ آقای روحانی دیدن کارخانه های تعطیل عینک نمی خواهد!
شیرازه؛ هنوز هم در خانه اکثر خانواده های ایرانی حداقل یک محصول کارخانه آزمایش وجود دارد؛ یخچال، کولر، بخاری و....محصولاتی که روزگاری به دلیل ایرانی بودن و تولید داخل همه برایش سرو دست می شکستند حالا اما از آزمایش فقط نامی باقی مانده. شاید آن روز که محسن آزمایش با تلاش و پشتکار فراوان کارخانه های صنعتی آزمایش را در جاده تهران نو و سپس مرودشت فارس پایه گذاری کرد، هیچ فکر نمی کرد 60 سال بعد سوله های این کارخانه- که روزی محل کار و تلاش و رزق و روزی حلال بود و چرخ زندگی چند صد کارگر را می چرخاند- به محلی برای دپوی آهن قراضه تبدیل می شود.

این برند معروف پس از 5 دهه پرافتخار، اواخر دهه 80 به بخش خصوصی واگذار گردید و خیلی زود از روزهای اوج خود فاصله گرفت و پس از چند بار دست به دست شدن به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی و ضعف در مدیریت و بدهی سنگین به بانک ها بازار خود را از دست داد و کارگران یکی پس از دیگری اخراج شدند تا از کارخانه آزمایش تنها چند سوله و تجهیزات قدیمی و البته بدهی چند ده میلیاردی به یادگار بماند.

مردادماه سال گذشته(95)؛ برومندی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی، این کارخانه را غده سرطانی خواند که به مدیران امروز شهرستان به ارث رسیده است! او گفت: این صنعت 150 میلیارد تومان بدهی دارد و مشکلاتش زنجیره ای است و مالکینش وضعیت خاصی دارند و همه پیگیری های ما به این جا رسیده که باید بانک ملت به عنوان طلبکار عمده این کارخانه، آن را مصادره نماید و مراحل انتقال آزمایش به بانک ملت را وزارت صنعت دنبال می کند و امیدوار هستیم با حمایت مجموعه وزارت صنعت بتوانیم این کارخانه را به بانک ملت واگذار کنیم و بعد یکی از برندهای معروف کشور را برای سرمایه گذاری در این مجموعه دعوت کنیم.

چند ماه جلسه با بانک ملت و سرمایه گذاران جدید مانند گروه صنعتی انتخاب به جایی نرسید تا این که نهایتا كارخانه ‌آزمايش‌ در تهران جمع شد و ماشين‌آلات آن به كارخانه ‌آزمايش‌ مرودشت منتقل گردید.

چند روز پیش نیز، مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت وضعیت کارخانه آزمایش را «پیچیده» خواند و گفت بانک ملت هنوز نتوانسته مشکل آزمایش را حل کند.

به گفته عباس هاشمی در حال حاضر واگذاری کارخانه آزمایش به یک بخش خصوصی دیگر با مشکلات خاصی مواجه شده و علی‌رغم جلسات متعددی که با مدیران و هیات مدیره بانک ملت در جهت حل و فصل این مسائل انجام شده اما تاکنون موضوع واگذاری پیش نرفته است.

آن طور که این مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید: در حال حاضر واگذاری کارخانه آزمایش در گیرودار مسائل «حقوقی» است و مالکیت خصوصی این کارخانه دست و پای وزارت صنعت، معدن و تجارت را «بسته» است و در صورتی مراحل نهایی این کارخانه پیش خواهد رفت که تسویه‌ حساب ‌های بخش خصوصی با بانک ملت انجام شود.

این کارخانه که 7 سال پیش به جای خصوصی سازی «خودمانی سازی» شده است با شرایط فعلی هیچ امیدی به بازگشت آزمایش به چرخه تولید نیست و خانواده های ایرانی برای همیشه باید با کولرهایی که پشت بام خانه ها را آبی می کرد و یخچال های سفیدی که زینت آشپرخانه ها بود خداحافظی کنند.

 در این بین، مدیران صنعت استان فارس در شرایطی که برندهای قدیمی یک به یک تعطیل می‌شوند فقط به انتشار اخبار پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بسنده می‌ کنند و مدیران استانداری هم با شور و شعف از پیشتازی فارس در جذب تسهيلات رونق توليد خبر می دهند!

دولت اما در سطحی بالاتر مدام می گوید؛ وضع مردم خوب است و همه چیز پیشرفت کرده، منتقدان اگر نمی بینند عینک بزنند! در حالی که قول داده بودند با برجام چراغ اقتصاد و کارخانه ها را روشن کنند اما امروز چراغ هسته ای و کارخانه ها هر دو خاموش شدند.

تا موسم انتخابات چیزی نمانده؛ شکست دادن دولت تک کارنامه ای مهارت چندانی نمی خواهد و به اصطلاح گل نکردن این توپ سخت است؛ کافی است برای مردم روشن شود؛ با روحانی آینده همان تکرار گذشته است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
آفرین بر استاندار باتدبیر ! این تیم فجر سپاسی ؛ این هم از کارخانجات؛ این هم از صنعت ورشکسته فارس!! ای کاش می شد بجای آنهمه تبلیغات سفر اخیر آقای روحانی که بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت، به فکر اینگونه صنایع هم می بود تا حداقل «ره آوردی واقعی» برای استان و کارگران داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
شماازبرکت وجود اقای روحانی عینک خود را زمان ایشان پیدا کرده اید!!!!!!!!!!!