کد خبر: ۱۰۹۱۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
تردید در جبهه اصلاحات؛

جهانگیری؛ کلید عبور اصلاحات از روحانی خواهد شد؟/ آغاز ستاد های انتخاباتی جهانگیری در انتظار فرمان تهران

واقعیت آن است که اصلاح طلبان از انتخابات ریاست جمهوری 92 هم، اعتقاد چندانی به روحانی نداشتند تا جایی که بارها چهره های این جریان، حضور اصلاحات در دولت یازدهم را با تعابیری مانند «رحم اجاره ای» یاد کردند. این نوع رویکرد و نگاه را می‌شد در نشست خبری دیروز مسئول اصلاح طلب ستاد انتخاباتی روحانی در فارس هم مشاهده کرد.
جهانگیری؛ کلید عبور اصلاحات از روحانی خواهد شد؟/ آغاز ستاد های انتخاباتی جهانگیری در انتظار فرمان تهرانبه گزارش شیرازه، مناظره دیشب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بازتاب های زیادی در محافل سیاسی، خانوادگی و  رسانه ای داشت.

اسحاق جهانگیری عضو اصلاح طلب کابینه روحانی که با هدف کمک به رئیس دولت وارد رقابت های انتخاباتی شده است در مناظره اول توانست برخلاف روحانی محکمتر از عملکرد دولت یازدهم دفاع کند.

دفاع بهتر جهانگیری نسبت به روحانی از عملکرد دولت اعتدال و تخریب رقبا تا جایی پیش رفت که به مزاج چهره ها و پیاده نظام اصلاحات خوش آمد و به نوعی جریان اصلاحات یک بار دیگر به خود بالید. آنجایی که معاون اول رئیس جمهور با استفاده از واژه های سوخته شده‌ای مثل «گاز انبری» سعی داشت تا دوباره برای رئیسش رای جمع کند.

جهانگیری که نقش کاندیدای ضربه گیر و پوششی را بصورت پنهان بازی می کند در مناظره اول استرس سایر کاندیدا را نداشت و با ایجاد یک سیستم دفاعی تا حدودی اجازه گل خوردن روحانی و دولت یازدهم را نداد.

در حین پخش زنده مناظره سیر تحسین ها از سوی حامیان افراطی جریان اصلاحات و رسانه های همچوی بی بی سی و آمد نیوز به جهانگیری بالا گرفت تا جایی که عباس عبدی تئورسین اصلاحات گفت:« جهانگیری خود را طرف قالیباف کرد و اجازه نداد قالیباف دوگانه مورد نظر را شکل دهد»

شنیده‌های شیرازه نیز حاکی از آن است که حمایت های مختلف بدنه اصلاحات از سایر نقاط کشور از جهانگیری و ارسال پیام به تهران تا حدی پیش رفته که اصلاح طلبان را در حمایت بی چون و چرا از روحانی دچار تردید کرده و برخی اصلاح طلب خواهان راه اندازی ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری هستند.

البته سناریو و استراتژی دیگری هم از سوی تعدای از حامیان این جریان دنبال می شود که با بزرگ کردن جهانگیری، روحانی بتواند با خیال راحت از ایستگاه پاسخگویی به خلف وعده‌ها و ناکارآمدی عبور کند.

از طرفی واقعیت آن است که اصلاح طلبان از انتخابات ریاست جمهوری 92 هم، اعتقاد چندانی به روحانی نداشتند تا جایی که بارها چهره های این جریان، حضور اصلاحات در دولت یازدهم را با تعابیری مانند «رحم اجاره ای» یاد کردند. این نوع رویکرد و نگاه را می‌شد در نشست خبری دیروز مسئول اصلاح طلب ستاد انتخاباتی روحانی در فارس هم مشاهده کرد.

به هر حال زمزمه های عبور از روحانی بار دیگر و از شب گذشته نقل گفتگو های مجازی اصلاح طلبان شده و باید گفت اگر بعد از مناظره دوم جمعی از دانشجویان و حامیان اصلاحات در استان فارس و سایر استان ها خواستار ماندن جهانگیری و رفتن روحانی شدند تعجب نباید کرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
1
آقای جهانگیری می گوید انگار خودم به جای آن دستفروش سیلی خوردم!
آقای جهانگیری!

1- وقتی تو فرودگاه جده به نوجوانهایمان تجاوز شد دقیقا چه احساسی داشتید؟

2- وقتی حجاج مان را مظلومانه کشتند دقیقا چه احساسی داشتید؟

3-وقتی سفیرمان "رکن آبادی" و دانشمندمان "حاتمی" را شکنجه کردند و در عربستان به شهادت رساندند دقیقا چه احساسی داشتید؟

4- وقتی وزیر راه شما با پرخاش میکروفون خبرنگار خانم را پرت کرد دقیقا چه احساسی داشتید؟

5- وقتی کودک پنج ساله ایرانی را در امریکا دستگیر کردند و دستبند زدند دقیقا چه احساسی داشتید؟

6- وقتی به مادری جلو چشم کودکانش فقط به جرم ایرانی بودن تجاوز کردند دقیقا چه احساسی داشتید؟

7- وقتی زنان ایرانی را در وسط سالن فرودگاه تفلیس عریان کردند دقیقا چه احساسی داشتید؟

8- وقتی کارگران معدن را به جرم درخواست حقوق عقب مانده شان در ملا عام شلاق زدند دقیقا چه احساسی داشتید؟