کد خبر: ۱۱۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

انتقاد انجوی‌نژاد از گرایش افراد متدین به واکنش علیه منکرات بی‌هزینه

حجت الاسلام انجوی‌نژاد مسئول کانون رهپویان وصال شیراز گفت: متاسفانه جامعه مذهبی ایران نسبت به مسائل و مشکلات عمده جامعه از جمله رشوه، فساد، ارتشاع بی‌تفاوت است و فقط در برخورد با آواز زنان، کنسرت و بدحجابی، کفن‌پوشان به کف خیابان آمده و بیانیه می‌زند.
انتقاد انجوی‌نژاد از گرایش افراد متدین به مبارزه با منکرات بی‌هزینه

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید محمد انجوی‌نژاد، مدیر کانون فرهنگی رهپویان وصال در مراسم شب های رمضان گفت: زمانی که می‌گوییم طبق آیات قران باید زمینه‌های گناه را از بین برد، افراد متدین فقط نسبت به مسائل کم اهمیت کف خیابان واکنش نشان می‌دهند. هر روز انبوه تبعیض، بی‌عدالتی‌ و ظلم را در ادارات و دستگاه‌های مختلف می‌بینند اما هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و نهایتا برای حل این مشکلات دست به سوی آسمان برده و دعا می‌کنند. اما در برخورد با منکرات کم اهمیت با حساسیت تمام به میدان آمده و برخورد می‌کنند‌. متاسفانه جامعه مذهبی ایران نسبت به مسائل و مشکلات عمده جامعه از جمله رشوه، فساد، ارتشاع و . . . بی‌تفاوت است و فقط در برخورد با آواز زنان، کنسرت و بدحجابی، کفن‌پوشان به کف خیابان آمده و بیانیه می‌زند.

انجوی‌نژاد افزود: شهید مطهری (ره) می‌گوید: در آخر الزمان مبارزه با منکرات بی‌هزینه مد است. مثلا در حوزه نهی از منکر به راحتی با مسئله بدحجابی برخورد می‌کنند. طبیعتا چون حکومت حاکم در ایران، اسلامی است و قوانین اسلام اصالت دارد این برخورد هزینه‌ای ندارد و افراد بدحجاب نمی‌توانند از خود دفاع کنند. بنابراین عده‌ای از متدینین از موضع قدرت با آن‌ها برخورد می‌کنند. اما این طیف هیچ‌گاه با قدرتمندان دارای فساد و صاحب منصبانی که ظلم و تبعیض را در جامعه نهادینه می‌کنند برخوردی نخواهد داشت‌ چون در افتادن با صاحبان قدرت هزینه و پیگیرد قانونی در پی خواهد داشت.

انجوی نژاد ادامه داد: متاسفانه این نگاه اشتباه به مسائل و مبنا گرفتن نهی از منکر در سطح خرد و غفلت از جرائم کلان، مبنای ما را دچار مشکل کرده است. به طوری که هر گاه از آزادی صحبت می‌کنیم عموم جامعه فکر می‌کنند می‌خواهیم در روابط اجتماعی افراد محدودیت ایجاد کنیم. با گذشت دهه‌های متمادی از عمر انقلاب اسلامی، جامعه مذهبی ایران هنوز رشد نکرده و همچنان دغدغه‌های دهه 60 و 70 را دارد و این در حالی است ‌که کشور در ابعاد مختلف دچار تحول و دگرگونی شده و اولویت‌ها تغییر کرده است.

این فعال فرهنگی متذکر شد: هر گاه منکرات مبتذل خیابانی بلد و بزرگ‌نمایی می‌شود و توده‌های مذهبی ناآگاهانه به دنبال برخورد با آن هستند، باید دانست در پشت پرده با جابجایی هزاران میلیارد، دزدی‌ و جنایت‌های کلان اتفاق می‌افتد و بزرگ‌نمایی مسائل کم اهمیت صرفا برای لاپوشانی و پرت کردن حواس مردم است.

نظرات بینندگان