کد خبر: ۱۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

رییس کل دادگستری فارس :تکریم شهدا تلاشی برای حراست از آرمان های انقلاب است

رییس کل دادگستری فارس گفت: تکریم و تعظیم شهدای اسلام و انقلاب تلاشی مقدس در زمینه حفاظت و حراست از آرمان های متعالی انقلاب و احیای ارزش های اصیل اسلامی است.

به گزارش ستاد خبري اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد فارس ذبيح الله خداييان در يادواره شهداي حقوقدان فارس افزود: شهادت يكي از مفاهيم و ارزش هاي متعالي اسلامي است كه مومنان واقعي و راستين و مجاهدان في سبيل الله با نيل به آن به مقام روحاني و ملكوتي قرب الي الله مي رسند.
وي ادامه داد: شهادت مرگي است آگاهانه و دميدن روح در ارزش هاي مرده انساني و تزريق خون به پيكر جامعه است چرا كه شهادت سوختن و روشنايي بخشيدن است.

خداييان اظهار داشت: شهادت حيات جاودان و شهيدان زندگان واقعي هستند چرا كه خدا مي فرمايند نه تنها نگوييد كه شهدا مردند بلكه حتي تصور اين را هم نكنيد.

وي اضافه كرد: اجر و پاداشي كه خداوند براي شهدا در نظر گرفته براي ما انسان ها غير قابل تصور است چون ما انسان ها با معيارها و ملاك هاي دنيوي مي خواهيم آنها را ارزيابي كنيم.

رييس كل دادگستري فارس بيان داشت: شهدا نه تنها در زمان حيات دنيوي خود پاسداران واقعي نظام، انقلاب و اسلام بوند بلكه هنوز هم پاسدار نظام و انقلاب هستند.

خداييان ادامه داد: امروزه دواي درد جامعه ما ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

وي همچنين اظهار داشت: در دنياي امروزي كه تحت عنوان عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته است و در روزگاري كه دشمنان نظام به جنگ همه جانبه و از نوع نرم با نظام پرداختند و مرزهاي جغرافيايي معنا و مفهوم پيشين خود را از دست داده اند، فرهنگ ايثار و شهادت حافظ اصلي انقلاب است.

اين مقام قضايي گفت: امروزه عزت و اقتدار ملي هر كشوري در فرهنگ آن نهفته است لذا پاسداري از دستاوردهاي فرهنگي و معنوي رويكري واقع بينانه و استراتژيك است و ستاره درخشان فرهنگ رهايي بخش، مشعل فروزان ايثار و شهادت است.

خداييان ادامه داد: امروزه اگر چهره شهرهاي ما عوض شده و جوان ما دچار ابتذال و بي هويتي شده اند به خاطر اين است كه ما در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كوتاهي كرديم.

وي افزود: امروزه دشمن با تير و تفنگ در مقابل ما نمي ايستد بلكه با تيرهاي نامريي و امواج الكترونيكي جوان هاي ما را در خانه هايشان مورد هدف قرار داده است و آنچه مي تواند دفاع متناسبي با حمله هاي دشمن باشد گسترش فرهنگ ايثار و شهادت است.

خداييان اظهار ضمن تقدير و تشكر از برگزاركننگان اجلاسيه شهداي فارس، داشت: روحيه بسيجي كه بايد در جامعه رواج يابد، متاسفانه بعد از دوران جبهه و جنگ به مرور به فراموشي سپرده شد.
وي افزود: در حالي كه اگر مي خواهيم در جبهه مقابله با دشمن پيروز شويم بايد روي اين مسايل سرمايه گذاري كنيم و كساني كه از ترويچ فرهنگ ايثار و شهادت غفلت كنند مطمئنا در كارشان موفق نخواهند بود.

رييس كل دادگستري فارس همچنين اظهار داشت: ستون خيمه انقلاب اسلامي ولايت فقيه است كه شهدا براي حفظ و صيانت آن به ما وصيت كرده اند و امانتي است كه بايد از آن به درستي حفظ و صيانت كنيم.

انتهای پیام/16

نظرات بینندگان