کد خبر: ۱۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

زندگي اولياي الهي و شهيدان، بهترين الگوي تعالي بخش هنر است

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت:زندگاني اولياي الهي و شهيدان از چنان غنا و ظرفيتي برخوردار است كه مي تواند بهترين الگوي تعالي بخش هنر باشد.

سردار سرتيپ محمدرضا نقدي سه شنبه شب در يادواره شهداي هنرمند فارس در شيراز افزود:در اين دنياي فاني شهدا و اولياي الهي ماندگارترين موجودات هستند و آنچه كه باعث مانايي انسان مي شود، وجه الله و ماندگاري در رسيدن به خدا است.
وي با بيان اينكه هنربراي جذب و تأثيرگذاري برعواطف و روح انسانها است، ادامه داد: بدون شك كانون و مغناطيس شهدا بيشترين تاثيرگذاري را در جذب انسان ها داشته است.
نقدي اظهار داشت:بايد با تمسك جستن به تكيه گاه هاي ارزنده اي كه در اين خطه وجود دارد، تلاش كنيم كانون جوشان فرهنگ سازي را از هرگونه تخريب و آلوده شدن سرچشمه ها منزه نگه داريم.
نقدي ادامه داد:رهاكردن كانون هاي جوشان معنويت و هنر ماندگار و تمسك به كساني كه هنر را براي هنر مي خوانند، اشتباهي بزرگ است.
رييس سازمان بسيج مستضعفين كشور با تصريح بر اينكه سومين حرم اهل بيت(ع) نماد ولايت است، گفت: بايد تلاش مضاغفي را براي تعالي ارزش هاي مان به كار بريم كه در اين راه به اين نماد اسلامي نياز داريم.
نقدي با بيان اينكه افتخار امروز خطه فارس، شهدايي نظير سردار مرتضي جاويدي و سردار شفيعي است، بيان داشت: سرافرازي امروز ما همين شهدايي هستند كه يكه و تنها در محاصره با دشمن ايستادگي كرده و با ايثار والاي خود، افتخاري نمادين براي همه منطقه به وجود آوردند.
وي گفت: اينها نماد افتخار مردم شيراز و فارس هستند و تك تك آنها كوهي از افتخار مي باشند كه هركدام از كشورها يكي از آنها را داشته باشند، به عنوان نماد بين المللي معرفي مي كنند.
نقدي ادامه داد: اينجا كانون جوشان و سرچشمه مهد هنر كه بايد مورد توجه مضاعف قرار گيرد و شهدا گنجينه هاي تمام نشدني هستند كه هرچه از آنها بيشتر استخراج شود، ميل و رغبت به سوي آنها بيشتر خواهد شد.
وي اظهارداشت: استان فارس در گذشته هاي دور كانون فرهنگ سازي و تمدن سازي اين منطقه بلكه در دنيا بوده است و اثر گذاري اين منطقه بر فرهنگ كشور و دنيا دشمنان را به اين فكر انداخته است كه اگر فرهنگ ملت را به نابودي بكشند و تخريب كنند بايد اين سرچشمه را ‌آلوده كنند و اگر سرچشمه را آلوده كنند همه را آلوده كرده اند.
وي بيان كرد: بايد تلاش هاي مضاعفي براي تعالي ارزش ها به كار ببنديم و به دو كانون حرم اهل بيت(ع) حضرت احمدبن موسي(ع) و خيل شهدا كه چشمه جوشان معنويت هستند نياز داريم.
نقدي اظهارداشت: شهدا گنجينه هاي بزرگ معارف الهي و از همه ارزش ها بالاتر هستند. آنهايي كه تبليغ مي كنند كه ما تكيه گاهمان را به خرابه شاهان بگذاريم بسيار بيراهه مي روند و اگر مامور دشمن نيستند، در اشتباه هستند.
نقدي ادامه داد: اگر هنر را براي هنر بخواهند نمي توانيم به پادشاهاني كه ظلم و خيانت كردند افتخار كنيم به حرف اينكه تاريخ گذشته ما است.
وي گفت: رها كردن اين كانون هاي نافذ در وجود انسان ها و تمسك به سنگ هاي مانده از طاغوت ها اشتباه بزرگي است.
وي بيان كرد: 14هزارو 600 شهيداستان فارس هركدام رشادت هاي بزرگي دارندكه تك تك آنها كوهي از فداكاري اند كه اگر هر كدام از كشورهاي دنيا يكي از شهداي استان فارس را داشتند به عنوان الگو در دنيا معرفي مي كردند.
او ادامه داد: از اين رو بايد شيراز فرهنگ ساز را كه كانون جوشان است دريابيم زيرا اين انتظار همه ملت است و اين از اين جهت است كه شيراز و فارس سرچشمه فرهنگ سازي است و بايد به آن توجه مضاعف شود.
نقدي اظهارداشت:اگرهنر را براي هنر مي خواهيد تكيه گاه بايد شهدا و اولياي خدا باشد لذا تمسك مي جوييم به اين تكيه گاه هاي ارزشنده و ارزشمند كه مورد طمع دشمن است.
وي بيان كرد:اگر تعريف متعهدانه از هنر داشته باشيم در واقع هنر ميدان روح متعهد در ‌آدم ها است شكي نيست كه مقام مرتبه شهيدان والاترين جايگاه را در حركت به سمت كمال دارد.
وي گفت: آيا هنر چيزي جز تلاش براي ماندگار شدن در تاريخ است كه در اين صورت نشان دهيد كه ماندگارتر از شهدا چه چيزي است؟ در واقع هر پديده اي كه ارتباط او با خدا بيشتر است ماندگاري او بيشتر است.
نقدي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: در كارهاي هنري بايد بيشتر به سمت كارهاي حماسي حركت كنيم در واقع حالت حماسي بايد بر حالت حزن و اندوه غلبه داشته باشد و اين در حالي است كه گفتن از جبهه و رجز خواني در اين زمينه خواسته امام راحل بوده است.
اين يادواره در قالب اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد فارس برگزار شد.

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان