کد خبر: ۱۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: باید همواره آماده فداکاری در راه نظام و ولایت فقیه بود

مرجع عالیقدر عالم تشیع گفت: نباید فکر کرد که توطئه های دشمنان پایان یافته بلکه باید همواره آماده فداکاری در راه نظام و ولایت فقیه بود.

به گزارش ستاد خبری اجلاسیه سرداران و 14 هزار و600 شهید فارس، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در ویژه برنامه اجلاسیه شهدای فارس، افزود: دشمنان، عوامل نفوذی آنها و منحرفان همواره به دنبال طرح نقشه برای متزلزل کردن ارکان نظام جمهوری اسلامی هستند ولی با وجود خانواده معزز شهدا و ایثارگران این آرزو را به گور خواهند برد.

وی درباره عظمت شهدا و حیات آنها اظهار داشت: در قرآن مجید دو آیه درباره حیات شهدا وجود دارد، یکی آیه 154 سوره بقره که مخاطب آن همه مردم هستند و به آنها گفته می شود به کسانی که در راه خدا شهید شدند، نگویید مرده اند بلکه آنها زنده و جاودان هستند اما شما نمی دانید.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: در این آیه از سوره بقره که مخاطب همه هستند فقط یک امتیاز از امتیازهای فراوان شهدا بیان شده است.

وی بیان داشت: آیه دوم مربوط به سوره آل عمران است که مخاطب در آن پیغمبر اسلام است و در آن پنج امتیاز برای شهدا بیان شده است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع ادامه داد: در این آیه خطاب به پیامبر گفته می شود ای پیغمبر گمان نکن که آنها که در راه خدا کشته شدند اموات هستند، بلکه زنده اند ولی زندگی جسمانی ندارند، زندگی روحانی و برزخی دارند و تا ابد جاویدان هستند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کرد: دومین امتیاز مطرح شده برای شهدا در این آیه، این است که آنها در جوار پروردگار هستند.

وی گفت: سومین امتیاز مطرح شده در این آیه این است که شهدا میهمان خداوند هستند اما هیچکس تا در این دنیا حضور دارد نمی داند که خدا با چه چیز از شهدا پذیرایی می کند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: ارواح شهدا همیشه شاد است و ابدا غم و اندوه در آن راه پیدا نمی کند.

وی اظهار داشت: شهدا از جوار پروردگار به بازماندگانشان پیام می دهند که هرگز خوف واندوه به خود راه ندهید چون در این دنیا و آخرت ما شفیع شما هستیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه شهادت در منطق اسلام دو گونه است، ادامه داد: یکی مربوط به کسانی است که به جبهه ها رفتند و بعد از فداکاری های فراوان و با نثار جان خود، اجازه ندادند یک وجب از خاک ما در دست دشمن باقی بماند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: شهادت معنای عامی هم دارد که بر این اساس هر کسی در مسیر انجام وظیفه کشته شود، از نظر منطق اسلام شهید محسوب می شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: 14 هزار و 600 شهید رقم بسیار بالا و افتخار بزرگی برای مردم استان فارس است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: من وقتی این عدد را شنیدم به اینکه اهل شهر و استانی هستم که 14 هزار و 600 شهید تقدیم انقلاب کرده و انقلاب را از دست دشمنان حفظ کرده است افتخار کردم.

وی تاکید کرد: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزان به دست نیامده که ارزان از دست بدهیم بلکه باید آن را حفظ کنیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از دشمنان در داخل و خارج از کشور مشغول توطئه علیه این نظام هستند ولی ما باید میراث گران بهای شهدا را حفظ کنیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: نباید بگذاریم بیگانگان در مقامات حساس کشور نفوذ کنند، شیراز و فارس چهره اسلامی اش عوض شود، مفاسد اخلاقی آشکار شود و افرادی مزدور برای مذاهب پوشالی فعالیت کنند.

وی گفت: شنیده ام سرمایه دارانی به صورت خزنده در مراکز حساس شهر شیراز نفوذ کرده اند و به وسیله برنامه هایشان می خواهند ثروت مردم این استان را بگیرند و به خارج ببرند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: بدانید فارس همیشه مرکز بزرگان، دانشمندان، فلاسفه، ادبیان وشاعران است و در عصر حاضر هم باید همان نمونه ها تکرار شود.

وی ادامه داد: بنابراین سعی کنید حیثیت و کیان این شهر و این استان حفظ شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان داشت: شنیده ایم افرادی دست به دست هم داده اند و پول های هنگفتی را هزینه کرده اند برای اینکه مجلس آینده را در دست بگیرند و برنامه های خود را عملی کنند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مردم خواست هوشیار باشند ، نقشه ها و نقشه کش های علیه نظام را به خوبی بشناسند وآنها را مانند همیشه مایوس کنند.

وی گفت: شیراز حرم سوم اهل بیت است و آنچه زیبنده این شهر روحانی است باید حفظ شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع همچنین در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: آفرین بر شما خانواده های عزیز شهدا و آفرین بر دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه شهدای فارس و تمام کسانی که مدتها است برای این کنگره عظیم زحمت می کشند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: در طول عمر خود مجالس با شکوه فراوانی دیده ام ، ولی مجلسی با این شکوه و عظمت را که واقعا دفاع مقدس را در دل ها زنده کند به یاد نمی آورم.

انتهای پیام/16

نظرات بینندگان