کد خبر: ۱۱۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در گفتگو با شیرازه:

ناوگان حمل و نقل شیراز به 700 اتوبوس خط شهری جدید نیاز دارد

نقیب زاده گفت: در حال حاضر در شیراز حدود 300 دستگاه اتوبوس کمبود داریم و حدود 350 الی 400 اتوبوس هم فرسوده است.

احمدرضا نقیب زاده در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه حدود 6 سال است که از وزارت کشور هیچ اتوبوسی به شهر شیراز نداده‌اند، به مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل شهری به واسطه اتوبوس های فرسوده اشاره کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به کیفیت نامطلوب خدمات رسانی در حوزه حمل و نقل در ناوگان اتوبوسرانی، اظهار داشت: با توجه به احساس نیاز جهت توسعه خطوط اتوبوسرانی و از طرفی هم فرسوده شدن تعداد زیادی اتوبوس، از سال آخر شورای سوم بحث خرید اتوبوس توسط شهرداری را مطرح کردیم.

وی با اعلام اینکه در سالهای گذشته تعداد 50 اتوبوس خریداری شده، افزود: این اتوبوس ها طی دو سال گذشته وارد ناوگان شدند و فعال هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در حال حاضر حدود 300 دستگاه اتوبوس کمبود داریم و حدود 350 الی 400 اتوبوس هم فرسوده است.

لازم به ذکر است که در سال گذشته با توجه به اعتبار مصوب در شورای اسلامی شهر شیراز قرارداد خرید 286 اتوبوس توسط شهرداری منعقد شد؛ در حال حاضر چند دستگاه اتوبوس وارد شهر شیراز شده و امیدواریم که به زودی شاهد ورود اتوبوس های باقیمانده باشیم.

نقیب زاده با بیان اینکه 100 اتوبوس برای توسعه و 186 عدد نیز جهت نوسازی این ناوگان خریداری می شود، از مصوب شدن موضوع خرید سالیانه 200 دستگاه اتوبوس در سومین برنامه 5 ساله شورا خبر داد و گفت: این موضوع در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شده که به زودی در صحن علنی شورا ارائه خواهیم کرد.

وی در انتها در خصوص نحوه توزیع اتوبوس های وارد شده به شهر شیراز، اظهار داشت: توزیع این اتوبوس ها با تصمیم هیئت مدیره و تحت نظارت شورا انجام می شود.

نظرات بینندگان