کد خبر: ۱۱۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:

صادرات روزانه ۲۰۰تن مواد غیرنفتی به قطر / فارس ۹۰ درصد نیاز کارخانجات کشور به خاک نسوز را تأمین می‌کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از طریق ناوگان هوایی روزانه ۲۰۰ تن مواد غیرنفتی به کشور قطر صادر می‌شود.

به گزارش شیرازه، علی همتی در پانزدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام‌ مهندسی معدن ایران خاطرنشان کرد: در سال گذشته صادرات غیرنفتی فارس هزار و ۴۳ میلیون دلار بوده که در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵۱ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: بیش از ۱۰ کارخانه با ۶ میلیون تن ظرفیت کاشی، سیمان و سرامیک در فارس علاوه بر تامین نیازهای کشور، به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادرات دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: فارس یکی از استان‌های بزرگ در حوزه معدن است که حدود ۹۰ درصد نیاز کارخانه‌های کاشی و سرامیک کشور به خاک نسوز را تأمین می‌کند.

همتی با اشاره به نوسازی و بازسازی کارخانه‌ها گفت: در سال گذشته در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ۴۷۴ واحد صنعتی ۶۳۳ میلیارد تومان در کشور پرداخت‌ شده که سهم استان فارس ۵۱۷ میلیارد تومان بوده و رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

وی بیان کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان فارس ۳ طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد و با آغاز به کار واحدهای تولیدی و عمرانی شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در راستای توجه به بازسازی و نوسازی صنعت، معدن و کشاورزی با ایجاد توسعه سرمایه در گردش با ارائه تسهیلات از طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی حمایت و پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان