کد خبر: ۱۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

نبايد فراموش شود كه اين نظام با خون‌ هاي مقدسي به دست آمده است

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: نبايد فراموش شود كه اين نظام با خون‌ هاي مقدسي به دست آمده و حفاظت شده و خيلي از جوانان كشور در شرايط دشوار جنگ به ياري امام و انقلاب شتافتند.

به گزارش ستاد خبري اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد فارس، علي لاريجاني شامگاه پنجشنبه در آيين ويژه اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس در پادگان امام حسين(ع) شيراز افزود:گاهي در حوادث انقلاب و فراز و فرودها جوهره اصلي و معنوي اين انقلاب در برخي افراد و جامعه دچار نسيان مي‌ شود كه اين جلسات موجب مي شود آنها به خود بيايند.
وي با اشاره به مقام و منزلت شهيد در اسلام، گفت: نيكي و خيري بلند مرتبه‌ تر از كشته شدن در راه خدا وجود ندارد.

لاريجاني اظهار داشت: شهيدان به دنيا و نام و نشان دلبستگي نداشتند كه شهيد مطهري يك الگوي كامل از اين گونه بود.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:جهاد عامل بيداري و بصريت واقعي است و جوانان بايد بدانند تاكيد رهبر انقلاب در بصيرت به اين خاطر است؛ گام نخست آن معرفت است، اما بطن بصيرت مجاهدت در راه خداست.

لاريجاني بيان داشت: حقيقت تقوا در درون جهاد است و البته قله‌هاي تقوا در دست شهداست و چيزي غير از شهادت و مجاهدت في سبيل‌ الله انسان را به آن مقام نمي ‌رساند.

وي گفت: امروز كشورهاي زيادي را مي‌بينيد كه نفت دارند و استعدادهاي زيادي هم در آن هست، با اين همه در مقابل غرب و آمريكا زانو زده‌اند، علت اين امر دست برداشتن آنها از جهاد است، در حالي كه يك گروه كوچك مانند حزب‌الله با توسل به مجاهدت در راه خدا تحول بزرگي در جهان ايجاد كرده است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي خطاب به ايرانيان، گفت: نهضت ‌هاي امروز منطقه به راهي كه شما 32 سال پيش، پيش‌ روي آنها باز كرديد تاسي كرده‌اند.

لاريجاني ادامه داد: ملت‌هاي منطقه استقامت ايران در دفاع مقدس را ديدند كه چطور با استقامت صاحب فناوري اتمي شد، اين نهضت‌ ها امروز در اثر مجاهدت لرزه به تن آمريكا انداخته‌اند.

وي همچنين با اشاره به خطبه‌ هاي حضرت زهرا بيان كرد: اگر جامعه ‌اي بخواهد استوار باشد و نظام واقعي مستقر كند، به طور قطع بايد از ولايت تبعيت كند؛ اين نه يك سخن سياسي، بلكه يك سخن فكري و ديني است.

انتهاي پيام/16

نظرات بینندگان