کد خبر: ۱۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

سناریوی ایران هراسی برای فرار از زمستان عربی و غربی

در انقلاب های خاورمیانه نه تنها هیچ نشانی از غرب و اسرائیل گرایی مشاهده نمی شود بلکه بر عکس کانون این نهضتها در مناطقی است که حاکمیت بیشترین ارتباط را با آمریکا و اسرائیل داشته است

در انقلاب های خاورمیانه نه تنها هیچ نشانی از غرب و اسرائیل گرایی مشاهده نمی شود بلکه بر عکس کانون این نهضتها در مناطقی است که حاکمیت بیشترین ارتباط را با آمریکا و اسرائیل داشته است.

شیخ نشینان جنوب ایران اسلامی به همراه حکومت آل سعود که این روزها با خیزش عظیم مردمی و اسلامی در کشورهایشان روبرو هستند و هر روز امکان ساقط شدن هر کدام از این حاکمیت‌های غیرمشروع وجود دارد، چند روز پیش دربیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس، برای انحراف افکار جهانی از جنایاتی که علیه مردم بی پناه انجام داده اند سعی کردند تا مسبب این خیزش ها را دخالت ایران بنامند و با این ترفند فاز جدید ایران هراسی را در منطقه روشن کردند و این پالس را به غرب دادند که آنان نیز همین خط را دنبال کنند.

نتانیاهو به کمک شیوخ عرب آمد

روز دوشنبه در خبری که در رسانه‌ها انتشاریافت نخست وزیر ر‍ژ‍یم جعلی اسرائیل نیز به کمک اعراب آمد تا این خط را پر رنگ تر دنبال کند و حامیان غربی اسرائیل را بیشتر علیه ایران تحریک کند.

نتانیاهو در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه ترس خود و دیگر سران صهیونیسم را از تبدیل نهضتهای منطقه به حکومت های اسلامی و یا قدرت یافتن اسلام گرایان در این کشورها اینگونه ابراز می کند که : «ایران با سوار شدن بر امواج خیزش‌های جاری و تلاش برای سوءاستفاده از آن، می کوشد که سمت‌وسوی این رخدادها را به مسیر انقلاب ۳۲ سال پیش ایران بکشاند.»

وقتی شریک دیکتاتورها نقاب حمایت از مردم می زند

وی برای تحریک بیشتر غرب و همچنین مردم منطقه سعی می کند خود را حامی این جنبشها نشان دهد و از این جنبش ها با نام «بهار اعراب» غافل از اینکه تمامی دیکتاتورهای منطقه بازوهای اجرایی اسرائیل در کشورهای خود و مطیع محض اوامر آنان بوده و هستند و اسرائیل و آمریکا از هر حربه ای که می تواننستند طی چند ماه گذشته استفاده کنند تا این انقلابها در نطفه خفه شوند چرا که در استرات‍ی این ر‍ژیم دیکتاتوری کم خطر برای اسرائیل بسیار والاتر از دموکراسی ژرخطر برای بقای این حکومت نامشروع است.

بنیامین در این راستا می گوید:«بهار اعراب، ممکن است به زمستان ایرانی بینجامد، زیرا دور نیست که حاصل خیزش ها، نه حکومت های مردمسالار، بلکه نظام هایی شبیه ایران باشد».

پیش بینی دوگانه برای سرنوشت منطقه

این مقام صهونیسم پیش بینی دوگانه ای را برای عاقبت قیام های مردم منطقه تصور می کند و تبدیل این نهضتها به سرنوشت بلوک شرق و شوروی را یک سر این بازی می داند که از آن به بهار 1989 اروپا یاد می کند» اما توضیح نمی دهد که مصادره اعتراضات مردم شوروی به سیاستهای سوسیالیسم و انداختن مردم این کشورها از چاله کمونیسم به چاه لیبرال دموکراسی غرب که از آن با عنوان بهار اروپایی یاد کرده با حرکت کودتاگونه مهره مورد حمایت غرب یعنی یلتسین علیه رهبر جماهیر شوروی صورت گرفت و نه با خواست توده مردم کشورهای بلوک شرق.

وی سرنوشت دیگر این نهضتها را دچار شدن آنان به انقلابی همانند انقلاب اسلامی می داند که آن را زمستان ایرانی می نامد. البته از منظر اسرائیل این اصطلاح کاملا درست و بجاست چرا که در واقع انقلاب اسلامی ایران که مردم «بهار آزادی» را برای آن برگزیده بود در حقیقت خزان آمال غرب و علی الخصوص اسرائیل در ایران و در منطقه بود. آن ژ‍اندارمی که طی 57 سال با تلاش فراوان انگلیس و آمریکا برای منطقه تراشیده بودند تا حافظ منافع این رژیم منحوس باشد به یکباره واژگون شد و عوض ان سخت ترین دشمن اسرائیل از دل خرابه های پهلوی متولد شد.

نتیجه تغییرات سریع پیروزی اسلام گرایان است

تحلیلهای نخست وزیر اسرائیل به همین مقدار بسنده نمی شود وی بیداری اسلامی مردم خاورمانه را بیداری عربی می خواند تا با این تریب خط فاصلی میان ایران و این انقلابها مفروض دارد ودر ادامه با ابراز نگرانی از تغییرات سریع در منطه آن را هرج و مرج می نامد و می گوید: «در دوران هرج و مرج، ممکن است، یک سازمان اسلامی، حکومت را در دست خود بگیرد»

این جمله نتانیاهو را باید اینگونه تفسیر کرد که بایستی تغییرات در منطقه آهسته، و با برنامه ریزی باشد و با زمانی که در بر خواهد گرفت اسرائیل و غرب بتوانند انتقال آرام و مهندسی شده قدرت از قبلی به بعدی را مدیریت کنند چرا که آنان تجربه تلخ ایران اسلامی و بعد مصر را دارند که سرعت حوادث به گونه ای بود که امکال مانور غرب را گرفت و آنان نتوانستند هیچ راهی برای تحقق منافع خود بیابند.

وی در حقیقت می گوید اگر این نهضتها را به حال خود بگذاریم گروههای اسلامی با همراهی مردم پیروز خواهند بود بنابراین باید از هر راه ممکن جلوی آن را گرفت.

زمستان غربی و بهار خاورمیانه

در تحلیل سخنان نتانیاهو باید گفت همانگونه که درظاهر این انقلاب های خاورمیانه نیزمشاهده می شود نه تنها هیچ نشانی از غرب و اسرائیل گرایی مشاهده نمی شود بلکه بر عکس کانون این نهضتها در مناطقی است که حاکمیت بیشترین ارتباط را با آمریکا و اسرائیل داشته است و مردم در کنار شعارهای ضد دیکتاتوری شعارهای ضد اسرائیلی سر می دهند بنابراین باید به این مقام صهونیستی گفت سرنوشت محتوم این نهضتها همان است که از آن به زمستان ایرانی یاد کرده است البته زمستانی طولانی برای غرب که فعلا قرار نیست سوز ویران کننده آمال غربیان به نسین دل انگیز بهار تبیدل شود.

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان