کد خبر: ۱۱۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس؛

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره‌ بین المللی امام رضا (ع) تجلیل شدند

آئین پایانی پانزدهمین جشنواره‌ بین المللی رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و از فعالان پانزدهمین جشنوارهٔ بین المللی امام رضا(ع) تجلیل شد.

به گزارش شیرازه، آیین اختتامیه استانی پانزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی‌امام رضا (علیه السلام) ظهر دوشنبه، نهم مردادماه با ۸ موضوع نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی، کاردستی، قصه‌گویی، شعرسرایی، داستان‌نویسی، سرود و پویانمایی ویژهٔ کودکان و نوجوانان هم زمان با دهه کرامت در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس و با حضور اعضا و مربیان شرکت کننده در بخش‌های مختلف موضوعی جشنواره برگزار شد.

مدیر آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این آیین گفت: کودکان از منظر اسلام و پیامبر مکرم(ص) موجب نزول برکات هستند و اگر خیری می‌رسد از سوی آنان است.

اصغر باقرزاده در جمع برگزیدگان و تقدیرشدگان کشوری پانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) و با بیان اینکه بکار بردن نام خدا و بسم الله انسان را از هر بلا و آسیبی دور می‌سازد، خطاب به مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هر کار خیری در حق کودکان مصداق جمله «بسم الله» است بنابر این نیکی به کودکان را باید پاس داشت.

جشن‌های دهه کرامت فرصتی برای انس کودکان با مفاهیم اصیل دینی است

زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان فارس نیز در این آیین گفت: جشن‌های دهه کرامت فرصتی مغتنم برای همگان به وجود می‌آورد که کودکان و نوجوانان را با مفاهیم اصیل دینی و آیینی آشنا کنند تا آنان با این مفاهیم انس بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان باید به فرهنگ اصیل خود دست یابند، تصریح کرد: تفکر حاکم بر کانون پرورش فکری به عنوان نهادی تربیتی، دینی است و باور دینی زمینه‌ای برای رفتار زیبای دینی است.

افتخاری گفت: امیدآفرینی و خوش خلقی از ویژگی‌هایی است که می‌توان در دهه کرامت به واسطه ویژگی بزرگانی نظیر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی(ع) آن را درمیان کودکان و نوجوانان گسترش داد.

جشنواره محرکی است تا دانش آموزان بیشتر در مورد امام رضا(ع) شناخت پیدا کنند

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز پرداختن به زندگی ائمه اطهار را مایه فخر و مباهات دانست و گفت: بی تردید آستان منور و ملکوتی حضرت امام رضا(ع) همواره مملو و مشحون از جلوه های فرهنگی و هنری است که به مثابه دانشگاهی برای اندیشمندان، محققان، دانشجویان و دانش آموزان در تمامی عرصه ها و شاخه های فرهنگ و هنر است.

سعید رضا کامرانی گفت: هدف اصلی این جشنواره، ارتباط بیشتر دانش آموزان با فضایل معنوی امام رضا(ع)، تقویت باورهای مذهبی آنان، معرفی و بازشناسی شخصیت امام رضا(ع) و پرداختن به جلوه های زیبای زیارت و توصیف حالات معنوی و جلوه آن در تولید آثار فرهنگی- هنری است. بدون شک تولید و آفرینش آثار فاخر با استفاده از ابزار هنر، منجر به شناخت و استعدادیابی روحیات مذهبی، فرهنگی و هنری دانش آموزان و همچنین باعث ایجاد روحیه شادی، نشاط، مشارکت و فعالیت های اجتماعی از طریق فضای رقابتی می شود که خوشبختانه این جشنواره تاکنون به این اهداف رسیده است.

وی در ادامه گفت: وقتی ذهن انسان صرف مطالعه، کار و تلاش روی موضوع خاصی شود به نکات مثبت و مؤثرتری دست خواهد یافت. در واقع این جشنواره محرکی است تا دانش آموزان بیشتر در مورد امام رضا(ع)، معرفت و شناخت پیدا کنند و ارتباط عاطفی و عمیق تری با ایشان داشته باشند. بنابراین می طلبد تا در سایه برگزاری آن بتوان طرح و برنامه های خود را عملیاتی کرد.

کامرانی در ادامه گفت: این جشنواره بین المللی حرکت و اتفاق زیبایی است که در حال برگزاری است. قطعا برگزاری این جشنواره علاوه بر ایجاد انگیزه در دانش آموزان، شور و شوق مضاعفی برای کار و تلاش بیشتر آنان برای مشارکت و برگزیده شدن در این جشنواره ایجاد می کند.

معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس معتقد است که اگر رشته های دیگری به این جشنواره اضافه شود و تبلیغات گسترده تری نیز چه در رسانه های دیداری و شنیداری ملی و بین المللی و چه در رسانه های مکتوب انجام شود، تعداد بیشتری از دانش آموزان می توانند در این رویداد فرهنگی حضور و مشارکت داشته باشند.

بنابر این گزارش، در این آیین ضمن تجلیل از برگزیدگان و تقدیرشدگان کشوری کانون فارس در بخش‌های نشریه نگاری، کتابسازی، داستان نویسی و شعر، ۴۳ شرکت کننده برگزیده مرحله استانی نیز تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان