کد خبر: ۱۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

اتفاق عجیبی که برای بازیگر زن در کربلا افتاد

بازیگر سریال "روزگار قریب" گفت: سفر به کربلا برای من مثل دیدار عاشق و معشوق بود. احساس می‌کردم به یکی از مکان‌های که باید در زندگی می‌دیدم رسیده ام و تا آن لحظه روز‌ها و شب‌ها لحظه شماری می‎‌کردم.
به گزارش شیرازه، شهرزاد کمال زاده بازیگر تلویزیون و سینما، درخصوص سفرش به کربلا و نجف اشرف طی سال جاری گفت: خوشبختانه امسال شانس این را داشتم که نه یکبار بلکه دو بار به نجف و کربلا مشرف شوم. این سعادتی است که خداوند بر من منت داشت و خوشحالم که زیارت حرمین بالاخره نصیبم شد.

بازیگر فیلم "فرار" چگونگی این دو سفر را اینگونه شرح داد: برای اولین بار خودم ثبت نام کردم و اسمم برای سفر به کربلا در آمد و بار دوم برای حضور در جشنواره الغدیر در شهر نجف دعوت شدم و قسمت شد بار دیگر به کربلا بروم.
وی سفر به کربلا را تغییری بزرگ در زندگی‌اش دانست و افزود: به نظر من برداشت هر انسانی از این سفر متفاوت است.پیش از تشرف به حرمین بهترین جمله‌ای که شنیدم این بود که وقتی به کربلا می‌روید یعنی امام حسین (ع) خواستند تا گلدان زندگی‌تان را عوض کنید.من این جمله را با تمام وجود در این سفر‌ها تجربه کردم زیرا بعد از آن به شدت در همه ابعاد زندگی احساس تازگی می کنم.

بازیگر سریال "دارا و ندار" از عزم خود برای سفر دوباره به کربلا خبر داد و تاکید کرد: این سفر بار معنوی بسیار زیادی برای من داشت و از لحاظ تاریخی هم برایم بسیار آموزنده بود. وقتی به کربلا و حرم امام حسین (ع) می‌روید حال و هوای معنوی خاصی را در آن مکان تجربه می‌کنید. تصویری عظیم در ذهنتان نقش می‌بندد و این تصویر آنقدر در ذهنتان ماندگار می‌شود که دوست دارید بار‌ها و بار‌ها به کربلا بروید.

وی اولین لحظه حضور در حرم امام حسین(ع) را اینگونه تشریح کرد: در آن لحظه به جایگاه آشنایی رسیده بودم. این احساسی است که نمی‌شود به زبان آورد. در لحظه اول بدون شک شوکه می‌شوید و حس غم و غربت شما را فرا می‌گیرد. این لحظه برای من زیباترین لحظه بود. وقتی به حرم چشم دوختم در همان ابتدا با امام حسین (ع) شروع به راز نیاز کردم.

این بازیگر سینما در همین راستا افزود: بار اول که به کربلا رفتم حال بسیار غریبی داشتم. برای اولین بار اینقدر شیفته و مدهوش فضا بودم که شاید نتوانستم از دیدار حرمین و زیارت سیر شوم. وقتی برای بار دوم به حرم امام حسین (ع) مشرف شدم این شوق و انگیزه دیدار دوباره در من دو چندان شد و در حال حاضر می‌خواهم باز هم بار‌ها و بار‌ها به آنجا بروم.

بازیگر سریال "روزگار قریب" دومین تجربه سفر به کربلا را نیز شگفت‌انگیز خواند و اضافه کرد: سفر دوم برای من به همان اندازه سفر اول تازگی داشت و اگر چندین بار دیگر هم به کربلا بروم باز هم از دیدن آن فضا و زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) سیر نخواهم شد.

وی فضای حرم امام حسین (ع) را عجیب و مقدس خواند و اذعان کرد: اتفاق بسیار عجیبی در کربلا برای من افتاد. اینکه در زندگی هرکس نشانه‌هایی وجود دارد و من سرچشمه تمامی آن نشانه‌ها را در کربلا و حرمین پیدا کردم و انگار بسیاری از گمشده‌های خود را در آنجا یافتم.
بازیگر فیلم "ذوب شدن پادشاه" از ارادت قبلی خود به ائمه اطهار از دوره کودکی خبر داد و افزود: من فکر می‌کنم در بین بچه‌های ایرانی ارادت به امام حسین(ع) و یاران ایشان از کودکی وجود داشته و بسیار محکم است و هیچوقت این ارادت کمرنگ نشده است.

وی عشق به امام حسین (ع) را یکی از ویژگی‌های مردم ایران دانست و تصریح کرد: اعتقاد دارم که هیچ وقت نمی‌توان آن ارادت و عشق به ائمه اطهار و مخصوصاً امام حسین (ع) را در بین ایرانیان کمرنگ کرد. وقتی امام حسین (ع) بعد از آن همه سال جان خود و کاروانشان را برای پایداری اسلام دادند پس بدون شک این راه همواره در بین مریدانشان ادامه خواهد داشت و این اتفاق خود یک نشانه است.

این بازیگر جوان راه امام حسین (ع) و کاروان کربلا را راهی ابدی ترسیم کرد و ادامه داد: در طول تاریخ انسان‌های زیادی آمدند و کار‌هایی کردند تا در تاریخ ثبت شود، اما فراموش شدند، اما یاد و راه امام حسین (ع) بعد از این همه سال همچنان با قدرت وجود دارد. امام حسین (ع) هنوز زنده هستند و آن شور و حال عاشورایی در بین تمام مسلمانان جهان وجود دارد و وقتی شما از نزدیک به زیارت حرمین می‌روید این شور و ارادت چندین برابر می‌شود.

وی سفر به کربلا را آرزوی تمام عمر خود خواند و بیان کرد: من از کودکی ارادت خاصی به امام حسین (ع) داشتم و خیلی سال بود که آرزوی سفر به کربلا را در سر می‌پروراندم. این سفر برای من مثل دیدار عاشق و معشوق بود. احساس می‌کردم به یکی از مکان‌های که باید در زندگی می‌دیدم رسیده ام و تا آن لحظه روز‌ها و شب‌ها لحظه شماری می‎‌کردم.

بازیگر سریال "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" با اشاره به حضور خود در مراسم عزاداری عاشواری امسال افزود:عاشورای امسال در تهران بودم. وقتی شما دو بار در یکسال به کربلا می‌روید و بعد از آن عاشورا را در تهران هستید تمام وجودتان را غم و دلتنگی برای بین الحرمین و کربلا فرا می‌گیرد. برای من هر سال عاشورا زنده است، اما امسال غم عجیبی در دل من افتاده بود.

وی تجربه سفر به کربلا را تجربه‌ای شخصی توصیف کرد و اذعان کرد: زیاد نمی‌توان درباره سفر به کربلا و تجربه حضور در حرم صحبت کرد. این اتفاقی است که هر انسان باید حداقل یکبار تجربه کند تا بداند وسعت و عظمت آن فضای مقدس در کلام نمی‌گنجد. امیدوارم افتخار حضور در کربلا و نجف برای تمامی مسلمانان قسمت شود.

کمال‌زاده رفعت و بخشندگی و کرامت را ویژگی بزرگ امامان (ع) خواند و خاطرنشان کرد: امامان ما همواره مهربان‌ترین انسان‌های روی زمین هستند و بدون شک هیچ وقت از بارگاه آن‌ها دست خالی بیرون نخواهید آمد. من مطمئنم هرکس یکبار به زیارت حرمین کربلا و نجف برود دلش از دیدار دوباره سیر نخواهد شد و برای تکرار سفر بی تاب خواهد بود.
 

منبع: میزان
نظرات بینندگان