کد خبر: ۱۱۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶

عجیب ترین رسم های دور دنیا

در سراسر دنیا فرهنگ های مختلفی وجود دارد که هر کدام آیین و رسومات مخصوص به خود را دارند. در این بین بعضی از رسوم کمی عجیب و غریب به نظر می رسد.
به گزارش شیرازه، در سراسر دنیا فرهنگ های مختلفی وجود دارد که هر کدام آیین و رسومات مخصوص به خود را دارند. در این بین بعضی از رسوم کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. از ماجرای پردردسر بالغ شدن در قبیله های آمازون گرفته تا قدم زنی با مرده ها در اندونزی، با ما همراه باشید تا با عجیب ترین مراسم های دنیا آشنا شوید.

دردسرهای بالغ شدن!  

افراد قبیله ساتر مائه (Satere-Mawe) در جنگل های آمازون رسم عجیبی برای به بلوغ رسیدن پسرانشان دارند. آن ها معتقدند پسر ها قبل از مرد شدن باید خودشان را به مردان و زنان قبیله ثابت کنند. اثبات مرد بودن در این قبیله روش عجیب و دردناکی دارد. برای این کار پسر باید هر دو دستش را در دستکش مخصوصی که از چسب و کندوی دردناک ترین حشره ی دنیا یعنی مورچه گلوله ای پر شده است قرار بدهد. نیش مورچه ی گلوله ای ۳۰ برابر دردناک تر از نیش زنبور عسل است و علت نامگذاری این حشره برابری درد نیش آن با درد گلوله در بدن انسان است. پسر ها باید ۲۰ بار در طی یک روز و هر بار ۱۰ دقیقه دستان خود را در این دستکش قرار بدهند!

رسم بالغ شدن

عروس دزدی! 

کولی های معروف به رومنی در سراسر دنیا رسم عجیبی دارند. در این رسم قدیمی و کاملا غیر قانونی که دزدیدن عروس نامیده می شود مردان دختر دلخواه خود را برای ازدواج می دزدند! جالب آن که ملاک انتخاب آن ها تنها پسندیدن ظاهر دختر است و اغلب بدون داشتن شناختی از دختر دست به دزدیدن او می زنند. طبق این رسم اگر دختر تا ۳ روز در کنار مرد بماند و موفق به فرار کردن نشود رسما همسر آن مرد به حساب می آید!

عروس دزدی

پرتاب کودک! 

حدود ۵۰۰ سال است که رسم عجیب پرتاب کودک در هند انجام می شود. در این مراسم پدر و مادر کودک بر بالای معبدی ایستاده و دعای مخصوصی را می خوانند، سپس کودک که معمولا کمتر از ۲ سال سن دارد به دست فرد روحانی داده می شود و پس از تکان داده شدن از بالای معبد ۱۵ متری به پایین انداخته می شود. جمعیت زیادی در پایین معبد جمع می شوند و عده ای مسئول نگه داشتن پارچه ی بزرگی می شوند که کودک روی آن انداخته می شود. کودک پس از افتادن دست به دست می گردد و سپس به پدر و مادرش تحویل داده می شود. هندی ها معتقدند که این مراسم برای کودک ثروت، موفقیت و سلامتی می آورد.

پرتاب کودک

قدم زدن با مردگان! 

عده ای از ساکنین توراجا (Toraja) در اندونزی توان مالی برای خاکسپاری عزیزان از دست رفته شان را ندارند. آن ها یک راه حل عجیب برای این موضوع پیدا کرده اند. وقتی عزیزی را از دست می دهند او را در پارچه ای مخصوص پیچیده و درون تابوت قرار می دهند. تا زمانی که خانواده توان مالی مراسم را پیدا کنند تابوت در خانه می ماند. زمانی که پول کافی برای اجرای مراسم به دست آمد، جسد را از تابوت خارج کرده و او را تا محل خاکسپاری پیاده می برند! مقبره ی شخص گاهی تا چندین کیلومتر از محل زندگی آن فرد فاصله دارد و خانواده چندین کیلومتر با مرده قدم می زنند!

قدم زدن با مردگان
نظرات بینندگان