کد خبر: ۱۱۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس:

اولویت اصلی فارس، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط سرمایه گذاری است

فولادفر گفت: شهرداری ها و ادارات تخصصی مربوطه نسبت به ایجاد و معرفی بسته های مناسب سرمایه گذاری اقدام و در خصوص جذب سرمایه گذاری در این زمینه اهتمام ورزند.
به گزارش شیرازه، هاله فولاد فر مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس  در جلسه کمیسیون اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه اولویت نخست استان فارس بحث سرمایه گذاری است اعلام داشت: اتاق بازرگانی شیراز به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید در کنار دولت در جهت تسهیل سرمایه گذاری همکاری کند، چرا که بهبود فضای کسب و کار در استان بسیار می تواند در جذب سرمایه گذار اعم از سرمایه گذاران در داخل یا خارج از کشور موثر باشد.

وی با اشاره به فعالیت پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در استان فارس اظهار داشت: حسب تصمیمات متخذه و هماهنگی های صورت گرفته، تمام درخواست های سرمایه گذاری خارجی از طریق این مرکز ثبت و پیگیری می شود و اخذ تمام مجوزهای لازم نیز از این طریق پیگیری می شود همچنین در صورت وجود مشکل در روند اجرا ، موضوع در کمیته جذب سرمایه گذاری استان طرح و پیگیری خواهد شد.

فولادفر افزود: با اجرای این روند و ثبت سرمایه گذاری خارجی در مرکز خدمات سرمایه گذاری ،دولت اصل و فرع سرمایه را تضمین می کند ضمن اینکه عملکرد استان نیز در زمینه جذب سرمایه خارجی به طور مشخص و واضح در دسترس خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: استان فارس در بحث سرمایه گذاری حرف های زیادی برای گفتن دارد اما لازم است نقشه عملیاتی برای حرکت در این مسیر داشته باشیم این موضوع  نیز در دستور کار دفتر قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن می باشد. یکی از مسایل مهم در بخش سرمایه گذاری تهیه پروپوزال برای طرح های سرمایه گذاری است که در این زمینه فرم های استانداردی در کشور از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی فنی ایران تهیه و ابلاغ شده که طرح اولیه سرمایه گذاری ها باید بر اساس این فرمت تهیه شود.

فولاد فر بیان نمود: در حال حاضر بسته های جامع سرمایه گذاری در استان فارس آماده است و با توجه به قابلیت های استان، فرصت های سرمایه گذاری محدود به این بسته ها نیست و  می توان آنها را در قالب بسته های سرمایه گذاری جدید آماده نمود.

وی ادامه داد: با توجه به این که در حال حاضر بانک اطلاعاتی مشخصی در خصوص دفاتر مشاوره فنی و کارشناسانی که نسبت به تهیه طرح های استاندارد سرمایه گذاری اقدام می نمایند وجود ندارد، لازم است اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی شیراز برای تهیه این بانک اطلاعاتی همت نماید.

هاله فولاد فر تصریح کرد: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا بر اساس نرخ بیکاری، مزایا و فرصت های موجود در شهرستان های استان، بسته های سرمایه گذاری آماده و به سرمایه گذاران ارائه شود.

وی در ادامه گفت: متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی و ایجاد فضاهای تفریحی گردشگری در سطح شیراز و سایر اماکن گردشگری استان داریم که لازم است شهرداری های استان و ادارات تخصصی مربوطه نسبت به ایجاد و معرفی بسته های مناسب سرمایه گذاری اقدام و در خصوص جذب سرمایه گذاری در این زمینه اهتمام ورزند.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان با اشاره به لزوم تخصصی کردن جلسات با متقاضیان سرمایه گذاری بیان نمود:  برگزاری نمایشگاه در زمینه جذب سرمایه گذار مؤثر است، لکن لازم است با توجه به علاقه مندی سرمایه گذاران در زمینه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان و برگزاری نمایشگاهها ، تقاضا محور عمل شود.
نظرات بینندگان