کد خبر: ۱۱۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

آشنایی هزار دانشجو با اصول خودمراقبتی

با هدف افزايش سطح توانمندي جوانان در مراقبت از خود و پيشگيري از بيماري ها، برنامه خودمراقبتی جوانان به هزار دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد كازرون، رشته های مختلف دانشگاه پيام نور داريون بهداشت و تغذيه دانشگاه آزاد فیروزآباد آموزش داده شد.

به گزارش شیرازه، دکتر عبدالحسین فرح بخش رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، گفت: برنامه خودمراقبتي جوانان كه به صورت آموزش 6 ساعته كتاب خودمراقبتي جوانان است، با برنامه ريزي و هماهنگي واحد آموزش سلامت و از سوی كارشناسان این مركز بهداشت، از ابتداي سال تحصيلي امسال در حال انجام است.

فرح بخش اضافه کرد: هدف از اين برنامه، توانمند كردن جوانان در مورد عوامل خطر دوران جواني و روش هاي مقابله و كنترل آن است.

وی ادامه داد: در پايان اين دوره، دانشجويان، آگاهي و نگرش لازم برای مراقبت از سلامت روحي و جسمي خود را فرا می گیرند و مباحث HIV(ایدز) و نحوه پیشگیری از بيماري هاي آميزشي، سلامت دوره جواني، پيشگيري از حوادث، فواید ورزش و فعاليت بدني، پیشگیری از مصرف دخانيات و اعتياد و نحوه تغذيه سالم را آموزش مي بينند و در محيط كارآموزي آن را در قالب برنامه هاي آموزشي به مراجعان مراكز بهداشتي درماني، آموزش می دهند.

رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر، در پایان تاکید کرد: آگاهي از مباحث بهداشتي و عوامل تاثيرگذار بر سلامت، مقدمه خودمراقبتي است و فرد با خودمراقبتي آگاهي و توانمندي لازم را برای بهبود كيفيت زندگي خود به دست مي آورد.

دانشجویان شرکت کننده در این برنامه در رشته های پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی و دانشگاه آزاد استهبان رشته های پرستاری و مامایی، دانشگاه علمی کاربردی کوار و دانشجویان میهمان از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بودند که به همت کارشناسان واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شهداي والفجر، از ابتدای سال تحصیلی امسال، آموزش دیدند.
نظرات بینندگان