کد خبر: ۱۱۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶
در حال بروز رسانی...

بیشترین تلفات زلزله در سرپل ذهاب/افزایش جان باختگان زلزله غرب کشور/تعداد مصدومین زلزله به 2530 نفر رسید

به دنبال وقوع زلزله شدید در سلیمانیه عراق برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.
به گزارش شیرازه، لرزیدن تعداد زیادی از استان‌های کشور طی شامگاه یکشنبه موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان‌ها شد.
بر اساس برخی گزارش ها زمین لرزه در بغداد، کربلا و نجف به وقوع پیوسته است و در ایران هم استان های کرمانشاه و کردستان بخصوص شهرهای ایلام و یاسوج و قصر شیرین لرزیده است.

مطابق اطلاعات اولیه منشأ لرزش استان‌های مختلف کشورمان وقوع زلزله در مرز کرمانشاه با کشور عراق بوده است. این زمین‌لرزه در منطقه «ازگله» استان کرمانشاه ثبت‌شده است.

افزایش جان باختگان زلزله غرب کشور/تعداد مصدومین زلزله به 2530 نفر رسید

استاندار کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود تلفات زلزله کرمانشاه به حدود 300 نفر برسد. بیشترین تلفات زلزله در سرپل ذهاب رخ داده است.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تعداد مصدومین زلزله به 2530 نفر رسیده که 382 نفر از مصدومین در بیمارستان بستری شده و 2148 نفر توسط اورژانس درمان و ترخیص شده اند.

افزایش جان باختگان زلزله غرب کشور به 200 نفر

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه آخرین آمار کشته‌های زمین لرزه 7.3 ریشتری شب گذشته (21 آبان) را حدود 200 نفر اعلام کرد.
وی افزود: تعداد دقیقی از آمار زخمی‌ها نداریم، زیرا تعدادی از آنها به استان‌های دیگر اعزام شده‌اند.وی بیشترین میزان خسارت و کشته و زخمی‌ها را نیز مربوط به شهرستان سرپل‌ذهاب دانست.

۱۴۱ کشته و ۸۶۶ مصدوم، آخرین آمار از زلزله کرمانشاه
سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر در این باره اظهار کرد: آمار کشته شدگان و مصدومان حادثه زلزله اخیر متغیر است اما تا این لحظه، حادثه مذکور ۱۴۱ کشته و ۸۶۶ مصدوم داشته است.

فهرست کشته شدگان براساس شهرها بدین شرح است:

ازگل ۴ نفر
گهواره ۳ نفر
کرند ۱۳ نفر
سر پل ذهاب ۹۷
ثلاث ۹ نفر
اسلام اباد  ۱۳ نفر
قصر شیرین ۲ نفر

بزرگی این زمین لرزه ۷.۳ در مقیاش ریشتر بوده است که استان کرمانشاه - حوالی ازگله در ساعت ۲۱:۴۸:۱۶ شامگاه گذشته را به لرزه در آورده است.

نظرات بینندگان