کد خبر: ۱۱۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

فرماندار شیراز: افزایش قیمت نان در شیراز منتفی است

فرماندار شیراز گفت: افزایش قیمت نان باید با کارشناسی و قرار گرفتن در چهار چوب قانونی تعریف گردد و به دلیل اینکه در این چهار چوب قرار نگرفته است این طرح منتفی اعلام شده است .
به گزارش شیرازه، حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز گفت: هرگونه تغییر در قیمت نان باید در کارگروه آرد و نان شهرستان به تصویب برسد تا لازم الاجرا باشد.
وی ادامه داد: در قانون نیامده است که سازوکار دیگری دیگر برای قیمت آرد و نان تصمیم گیری کند و از این جهت بود که ما در روزهای گذشته از افزایش قیمت نان تعجیب کردیم.

فرماندار شیراز اظهار کرد: افزایش قیمت نان باید با کارشناسی و قرار گرفتن در چهار چوب قانونی تعریف گردد و به دلیل اینکه در این چهار چوب قرار نگرفته است این طرح منتفی اعلام شده است.

وی گفت: انتظار است که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه افزایش نرخ نان و کاهش وزن خمیر نان، موضوع را به فرمانداری گزارش دهند تا در مدت 24 ساعت موضوع پیگیری و با متخلفان برخورد شود.

عالیشوندی با اشاره به اینکه علت بی کیفتی نان ناکمبود تعداد نانوایی است گفت: در سطح شهرستان شیراز نسبت به میانگین سرانه کلان شهرهای کشور حدود 823 نانوایی، براساس سرانه استانی حداقل 223 نانوایی کمبود داریم و براساس آن یک برنامه ریزی انجام داده ایم تا کیفیت بخشی در نان داشته باشیم.

فرماندار شیراز گفت: ارتقای کیفیت نان با یک برنامه منسجم در دستور کار است تا افرادی که نانوایی تاسیس می کنند متخصص، باتجربه و دارای توان مالی و فنی باشند؛ بر همین اساس در سال جاری برای 25 متقاضی صلاحیت دار که دارای تجهیزات به روز بودند مجوز نانوایی صادر کردیم.

فرماندار شیراز گفت: کیفیت نان علاوه بر وجود آرد مرغوب به چگونگی پخت آن و عمل آوری توسط دستگاه های استاندارد و نیروی کار متخصص وابسته است که همگی در کنارهم می توانند به کیفیت نان و رضایت مشتری منجر شود.

گفتنی است در روزهای اخیر، مباحثی درباره افزایش قیمت نان در کشور مطرح شده بود.رئیس اتاق اصناف کشور در این باره اعلام کرد: اجرای طرح افزایش قیمت نان تا زمان بررسی مجدد در کارگروه شورای آرد و نان متوقف شده است.
نظرات بینندگان