کد خبر: ۱۱۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
رونمایی از تحقیر جدید «کدخدا» در منطقه توسط سردار سلیمانی؛

رئیس CIA: قاسم سلیمانی حتی نامه من را باز هم نکرد!

«قاسم سلیمانی حتی نامه من را نخواند!» این جمله‌ای است که مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) اخیرا در نشست خبری در بنیاد دونالد ریگان، رئیس‌جمهور اسبق این کشور پیان کرده است؛ جمله‌ای که روایت‌گر آخرین تلاش‌های واشنگتن برای نجات تروریست‌های داعش است.
به گزارش شیرازه، پمپئو در بخشی از سخنان خود، علت نگارش و ارسال این نامه را اینگونه بیان کرده است: «من این نامه را فرستادم برای این که او نشان داده بود نیروهای تحت امر وی ممکن است به منافع آمریکا حمله کنند.»


اما علت اصلی این نگرانیِ رئیس سازمان CIA در زمانی که مشخص شده داعش نفس‌های پایانی را می‌کشد و نیروهای بسیج مردمی عراق و سوریه هم تاکنون درگیری با نیروهای نظامی آمریکا نداشته‌اند، چه بوده است؟

پاسخ را باید در برنامه‌ریزی جدید کاخ سفید برای مدیریت داعشی‌ها و طیف‌های دیگر تکفیری نظیر جبهه النصره و ارتش آزاد دانست. با پایان یافتن حکومت سرزمینی تروریست‌ها در سوریه و عراق، تعیین تکلیف نیروهای این گروه‌ها تبدیل به یکی از دغدغه‌های جدی واشنگتن شده است.

 اهمیت این مساله برای آمریکایی‌ها از آنجا ناشی می‌شود که ناکامی تکفیری‌ها در ضربه به جبهه مقاومت در دو کشور مهم منطقه – یعنی عراق و سوریه – علاوه بر برهم زدن سناریوی آمریکا برای ایجاد رخنه در محور مقاومت به مرکزیت ایران، نوعی سرگردانی و پراکندگی را در میان این تروریست‌ها ایجاد کرده که با توجه به نگاه راهبردی واشنگتن به آنان برای پیش بردن سیاست‌های خود در غرب آسیا، خطر جدی برای ایالات متحده به شمار می‌رود.

 در همین راستا و پس از قطعی شدن نابودی داعش، نیروهای نظامی ائتلاف آمریکایی در سوریه و عراق، وظیفه اصلی خود را «سامان دادن به وضعیت تکفیری‌ها» و جمع‌آوری و مدیریت آنان تعریف کرده است؛ یعنی در این ایام، نیروهای نظامی آمریکا در حکم «بادیگارد» تکفیری‌ها فعالیت می‌کنند.

 همین مساله است که باعث شد تا رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به سرلشگر سلیمانی نامه بنویسد و تهاجم نیروهای مردمی به تروریست‌ها را – به دلیل اسکورت و همراهی با آنها - هم سنگ برخورد با نیروهای نظامی این کشور معرفی کند؛ تهدیدی که البته قاسم سلیمانی حتی حاضر به گشودن نامه‌ی آن هم نشد تا در نطفه خفه شود.

البته همین چند روز پیش بود که حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی هم در مشهد به ماجرای این نامه اشاره کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه حرف جمهوری اسلامی در جهان رسا و بلند است، گفت: «همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد اما ایشان گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم»؛ این‌ها چه کسانی هستند که با استکبار این‌گونه برخورد می‌کنند؟»

وی ادامه داد: امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت‌شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می‌نویسد و می‌گوید «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی».
نظرات بینندگان