کد خبر: ۱۱۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۶
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه شیراز:

انتظار داریم ملاک تعیین همکاران در دانشگاه علم و اخلاق باشد نه سلیقه سیاسی

حجت‌الاسلام نیری گفت: جناح‌های سیاسی باید متاثر از دانشگاه ها باشند نه دانشگاه ها متاثر از جناح های سیاسی .جناح‌های سیاسی باید از فضای آکادمیک دانشگاه بیاموزند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه شیراز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست سابق و سرپرست جدید دانشگاه گفت: با توجه به اینکه در اسلام اصل اعتدال در همه امورفرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و فردی اصلی ضروریست انتظار داریم در دانشگاه هماین اصل مهم را مد نظر داشته باشند .

حجه الاسلام نیری ابراز داشت: جناح‌های سیاسی باید متاثر از دانشگاه ها باشند نه دانشگاه ها متاثر از جناح های سیاسی .جناحهای سیاسی باید از فضای آکادمیک دانشگاه بیاموزند. اما متاسفانه گاهی می بینیم دانشگاه متاثر از جناح‌های سیاسی می‌شود .

وی با اشاراه به اینکه عمر حضور ما در دانشگاه عمر کمی نیست یاداور شد: سلیقه ها و جناح های مختلف در دانشگاه فرصت برای کار و تلاش داشتند . اگر در تقسیم مسئولیت ها در دانشگاه نگاه جناحی و سیاسی وجود داشته باشد دانشگاهاز بخشی از ظرفیت ها و افراد مختلف دردانشگاه محروم می‌شود. انتظار داریم ملاک تعیین همکاران در دانشگاه علم و اخلاق باشد . نه سلیقه سیاسی.

وی ضمن تشکر و قدردانی ازتلاش های دکتر ارشاد و سرپرست سابق دانشگاه شیراز مهندس گشتاسبی راد، سلامت نفس و صداقت را دو ویژگی بارز دکتر ارشاد دانست و گفت ماگاهی با هم اختلاف نظر داشتیم اما این دو ویژگی همیشه در رفتار وی متبلور بود. مهندس گشتاسبی علاوه بر مهندسی که رشته تحصیلی وی بود، تحصیلات حوزوی هم دارد و رقیب ما در امور قرآنی بود و از وی نکاتی هم می آموختیم..

نیری خاطرنشان کرد: در جامعه دینی و توحیدی هیچگاه فارغ التحصیل و فرد بدون مسیولیت نداریم در جامعه دینی و توحیدی همه مسیولیت دارند.تنها مسئولیتی به پایان میرسد ومسئولیت جدید آغاز می‌شود.

نیری با بیان اینکه اکنون سکانداری دانشگاه به برادر جانباز ومتدین و تلاشگر دکتر نادگران سپرده شده اظهار داشت: دانشگاه ها بدهکار مردم هستند چرا که از بودجه‌های دولت برای دانشگاه‌ها هزینه می‌شود و دانشگاه ها باید نقش پررنگ تری برای حل مشکلات جامعه داشته باشند .وی دانشگاه را مبداء تحول جامعه خواند و گفت: دانشگاه باید برای مردم گره گشایی کند . نیری با اشاره به اینکه مصداقبارز یاری خدا خدمت به خلق خداست تاکید کرد: گام های محکم تری برای خدمت به خلق خدا در دانشگاه لازم است .ما توفیق خدمت روز افزون برای رئیس جدید را از خدا خواهان هستیم.


نظرات بینندگان