کد خبر: ۱۱۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۶
دی ماه جاویدان!

حضور مردم بصیر و صبور؛ آبی بر آتش فتنه‌های کور/ شکوه خروش شیرازی‌ها در روز پاسخ به آشوب

صبح امروز، ده ها هزار نفر از مردم شیراز با تجمع در خیابان های شیراز ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر تعدادی آشوبگر و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی حمایتشان را از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری اعلام کردند.
شکوه خروش شیرازیها در روز پاسخ به آشوب
به گزارش شیرازه، امروز 14دی بود اما خیابان‌های سومین حرم اهل‌بیت(ع) حال و هوای بیست و دوم بهمن داشت. مردم شیراز امروز در حمایت از نظام انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، ضمن مطالبه مقاوم کردن اقتصاد فریاد یکپارچگی و اتحاد سر دادند و با حضور گسترده در خیابان‌ها اقدام اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را محکوم کردند.

از ساعات آغازین صبح مردم دسته‌دسته به سمت میدان نمازی در حرکت بودند و در مدت کوتاهی میدان نمازی تا چندین متر بعد از چهارراه ملاصدرا مملو از جمعیت شد؛ پیر و جوان، کوچک و بزرگ همه آمده بودند.

دست اتحاد مسئولین و مردم در دستان یکدیگر

حضور مسئولین استان از جمله تبادار استاندار فارس، آیت الله دستغیب، سردار غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس، سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس، القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری فارس، پاک‌فطرت عضو شورای شهر شیراز، اعضای سابق شورای شهر شیراز، برخی مدیران کل استان و سایر مسئولین در کنار مردم دیده می‌شد.

علاوه بر شعارهای همیشگی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» که در راهپیمایی‌های مختلف به مناسبت ایام‌الله در طول سال برگزار می‌گردد، شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر آشوبگر» در فضا پیچیده بود.

تجمع کنندگان ضمن محکوم کردن شعارهای ساختارشکنانه، مطالبات خود را از مسئولان کشور در قالب پلاکارد و دست نوشته هایی ابراز کردند. مطالبات جدی اقتصادی در شعارهای مردم دیده می‌شد. «مرگ بر مفسد اقتصادی»، «مفسد اقتصادی باید اعدام گردد»، «مرگ بر فتنه‌گر چه در حصر و چه در قصر»، «یک نان را هشتاد میلیون نفری باهم می‌خوریم اما ایران را نمی‌فروشیم»، «مدیر بی‌کفایت مایه ننگ ملت»، «مرفه‌هان بی‌درد مایه ننگ ملت»، «ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم»، «نه اختلاس نه برجام مقاومت یک کلام»، «ننگ ما ننگ ما مسئول بی درد ما»، «تورم گرانی پاسخگو باش روحانی» ازجمله شعارهایی بود که مردم روی مقوا نوشته و در دست گرفته بودند؛ عده‌ای نیز پرچم ایران را در دست داشتند.

مردم خواستار برآورده شدن مطالبات برحق خود هستند

مردم در ایستگاه‌های اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی درگروه‌های چند نفره به مباحثه درمورد آشوب اخیر و مشکلات اقتصادی می‌پرداختند. برخی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز در گفتگو با خبرنگار شیرازه از علت حضورشان گفتند. مردی که دستان پسرش در دستش بود و با مشت‌هایی گره کرده محکم و کوبنده شعار سر می‌داد، می‌گفت: از عملکرد مسئولان گله مندیم و خواستار برآورده شدن مطالبات بر حقمان هستیم.

باید قدر امنیت را بدانیم

مادربزرگی که به سختی راه می رفت، می گفت: امنیت را تا وقتی هست کسی قدر نمی داند، وقتی از دست برود همه افسوس می خورند. ما ناامنی دیدیم؛ داغ دیدیم؛ حکومت نظامی دیدیم؛ قدر آرامش امروز را می‌دانیم و نمی‌گذاریم دشمن به راحتی آرامش ما را بهم بزند.

مادری می گفت: بچه ام را به مدرسه فرستادم و با خیال راحت به تجمع آمدم برای حمایت از مادری که فرزند بی‌گناهش را در اغتشاشات اخیر از دست داد. من مادرم، حال او را درک می کنم، من هم به گرانی و مشکلات اقتصادی اعتراض دارم اما یقین دارم کسانی که دست به این کارهای وحشیانه می زنند و خون آدم های بی گناه را می‌ریزند دلسوز ما نیستند.

نتیجه حضور آمریکایی‌ها در منطقه واضح است، رونق اقتصادی با حضور آنان خیال خام است

جوان دانشجویی می گفت: من هم به خیلی مسائل اعتراض دارم اما وقتی شادی دشمن را از اغتشاشات دیدم وظیفه خودم دانستم که امروز حضور پیدا کنم ارمغان حضور آمریکایی ها در افغانستان و سایر کشورهای منطقه واضح و مشخص است. خیال خامی است اگر فکر کنیم آن‌ها برای ما آرامش و امنیت و رونق اقتصادی می‌خواهند، اگر کاری بلد بودند در این کشورهایی که به نابودی کشاندند مشخص می شد.

برای نقش برآب کردن نقشه خائنان سعودی آمدم

خانم کارمندی که حرف‌های ما را می شنید می گفت: من فقط یک دلیل دارم آن هم نقش بر آب کردن نقشه خائنان سعودی است که به اربابان خود قول دادند جنگ را به داخل ایران بکشند که کورخوانده‌اند.

چند نفر از جوانان که یکسره شعار می دادند و گرانی و بیکاری و حقوق های نجومی را محکوم می کردند علت حضورشان را به رغم این گلایه ها پرسیدم، گفتند: ما معترضیم و اصلاح وضعیت اقتصادی را از مسئولان می خواهیم اما جلوی آشوبگران تا پای جان می ایستیم ما با آدرس اشتباهی منحرف نمی شویم.

گروهی از خانم هایی که دوستانه به تجمع آمده بودند می گفتند: ما مشکلات اقتصادی در دوران زندگی زیاد دیدیم، یک روز با همسایه ها و هم محلی ها از سرسفره هایمان برای رزمندگان نان می فرستادیم و از ملحفه هایمان برای بیمارستان ها می‌فرستادیم. امروز باهم قرار گذاشتیم و در تجمع شرکت کردیم ما در هر شرایطی اما پشتیبان ولایت فقیه هستیم.

دولتمردان نجابت مردم را به پای خود ننویسند و تکلیف خود را انجام دهند

خانمی با جدیت می گفت: مردم برای اینکه کشور به اینجا برسد خیلی تلاش و از خودگذشتگی کردند دولتمران نجابت مردم را به پای خود ننویسند آن‌ها خیلی به مردم بدهکارند، اگر اینقدر مشکلات در جامعه زیاد نباشد و فقر وگرانی وتبعیض بیداد نکند دشمنان طمع نمی کنند که با به آشوب کشیدن جامعه به اهداف شان برسند.

برخی کسبه که آشوب های چند شب اخیر کسب و کارشان را بهم ریخته بود به جان مردم دعا می کردند که باز هم به رغم همه مشکلاتی که به دوش می کشند با حضورشان به این قائله خاتمه دادند.

پیرمردی می گفت: ما باز هم آمدیم و تکلیف خود را انجام دادیم کاش مسئولان هم قدربدانند و تکلیف خود را در برابر مردم انجام دهند.

گفتنی است در روزهای ابتدایی این هفته عناصر ضد انقلاب و اراذل اوباش با سوء استفاده از مطالبات برحق مردم ساعاتی نظم عمومی شهر را بر هم زدند.  

انتهای پیام/

نظرات بینندگان