کد خبر: ۱۱۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
شهردار شیراز:

کاهش بودجه شهرداری شیراز در سال 97/ پروژه های نیمه تمام شیراز اولویت اصلی در سیاست های اجرایی بودجه

شهردار شیراز از کاهش 6.9 درصدی بودجه پیشنهادی سال 97 خبر داد و گفت: اولویت اصلی در سیاست های اجرایی بودجه سال آینده، اتمام پروژه های نیمه تمام است.
کاهش بودجه شهرداری شیراز در سال 97/  پروژه های نیمه تمام شیراز اولویت اصلی در سیاست های اجرایی بودجه
به گزارش شیرازه، بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با محوریت تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سال 97 دوشنبه (9 بهمن) برگزار شد.

بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز با سازمان های تابعه برای سال آینده، با مبلغ 3 هزار و 150 میلیارد تومان جهت بررسی و تصویب به شورای شهر تقدیم شد؛ بودجه شهرداری و سازمان های تابعه در سال 96، رقم 3 هزار و 383 میلیارد تومان بوده است.

شهردار شیراز از کاهش 6.9 درصدی بودجه پیشنهادی سال 97 خبر داد و گفت: اولویت اصلی در سیاست های اجرایی بودجه سال آینده، اتمام پروژه های نیمه تمام است.

حیدر اسکندرپور با اشاره به اینکه بودجه سال 97 در پنج محور فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، کالبدی و مدیریتی تعریف شده است، اظهار داشت: در بودجه پیشنهادی اهتمام ویژه ای بر عدالت محوری، توزیع منابع شهری عادلانه و با توجه بر شرایط مناطق کم برخوردار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه تلاش شده است که بودجه به صورت واقعی باشد، افزود: در شهرداری پیشنهاد بودجه ای دیگری هم داریم؛ چهار پروژه در شهر داریم که در بودجه در نظر گرفته نشده است، اگر این پروژه ها انجام شود درآمد قابل توجهی خواهیم داشت.

شهردار شیراز با تاکید بر پایبندی به اسناد بالادست اعم از برنامه پنج ساله شهرداری و طرح های توسعه شهری و مصوبات شورای شهر شیراز؛ توزیع متناسب منابع بین پروژه های عمرانی توسعه ای و پروژه های عمرانی مستمر را از سیاست های اجرایی بودجه سال 97 عنوان کرد.

اسکندرپور با اظهار اینکه لایحه بودجه سال 97 شهرداری شیراز و سازمان های تابعه، بر مبنای اصول علمی، با انجام مطالعات وسیع و تحلیل آماری توسط مسئولین و کارشناسان ذیربط، صورت گرفته است، گفت: این بودجه بر اساس اسناد بالادستی و فضای اقتصادی حاکم بر جامعه، با توجه به لایحه بودجه پیشنهادی سال 97 دولت، سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست های پولی و مالی بانک مرکزی، بخشنامه بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تنظیم شده است.

وی بیان کرد: تقویت هویت تاریخی فرهنگی شیراز، کمک به بازشناسی ارزش های فرهنگی شهر، حمایت و توسعه ورزش و تفریح برای تقویت نشاط در شهر، توسعه سرمایه اجتماعی و کمک به تقویت بنیان خانواده در بین شهروندان از مهمترین راهبردهای فرهنگی بودجه 97 است.

شهردار شیراز در ادامه، بسترسازی برای سرمایه گذاری، معرفی جاذبه های گردشگری شیراز در کشورهای هدف، تأمین منابع مالی پایدار برای شهر و کاهش وابستگی به درآمدهای ساختمانی، اصلاح نظام مالی شهرداری با تأکید بر بودجه ریزی عملیاتی و تعادل بین منابع درآمد هزینه را از دیگر راهبردهای مهم اقتصادی لایحه بودجه 97 اعلام کرد.

اسکندرپور اظهار داشت: استانداردسازی و ایمن سازی فضاهای شهری، کاهش منابع آلاینده و حرکت به سمت توسعه پایدار، حفظ و احیای باغات سطح شهر، مدرنیزه کردن و بهبود مدیریت پسماند، مدیریت بهینه هرزآب‌ها به عنوان مهمترین راهبردهای محیط‌زیستی پیش بینی شده است.

وی زیباسازی و هویت بخشی به مبلمان و عناصر شهری با رویکرد معماری ایرانی اسلامی، ساماندهی پهنه های مسأله دار شهر، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی را از مهمترین راهبردهای کالبدی این لایحه مطرح کرد.

شهردار شیراز با تاکید بر توجه به اصل شفافیت در کلیه اقدامات و قراردادها، گفت: تقویت و ایجاد زیرساخت های دولت الکترونیک نیز از مهمترین راهبردهای مدیریتی بودجه ۹۷ است.

به گزارش شیرازه، بودجه پیشنهادی توسط شهرداری شیراز حداکثر تا سی ام بهمن ماه در شورای شهر بررسی و به تصویب خواهد رسید.


نظرات بینندگان