کد خبر: ۱۱۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان فارس خبر داد:

برپایی نمایشگاه های "مدرسه انقلاب" در سراسر استان فارس/ شعار ششمین دوره مدرسه انقلاب "انقلابی می مانیم"

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان فارس گفت: ششمین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب در 300 مدرسه متوسطه دوم دخترانه و پسرانه در استان فارس برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان فارس در خصوص برگزاری ششمین دوره نمایشگاه های "مدرسه انقلاب" گفت: یکی از راه های درونی کردن افکار و آرمانهای انقلاب در نسل نوجوان و جوان امروز ایجاد فضای عمل مداوم و تجربه موارد نظری است. سهیم بودن دانش آموزان در برنامه ریزی و انجام فعالیت های مرتبط با موضوع های مد نظر باعث خواهد شد جوان خود را در مسیر و راه انقلاب احساس کند.
روح الله ذاکرین با بیان این که ششمین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب در 300 مدرسه متوسطه دوم دخترانه و پسرانه در استان برگزار می شود، گفت: نمایشگاه های مدرسه انقلاب به مجموعه فعالیت های اطلاق می شود که در آن تعدادی از گروه های دانش آموزی شکل می گیرد و هر کدام این گروه ها با انتخاب یکی از محورهای موضوعی مشخص شده ،به مطالعه و تحقیق و همچنین تولید محصولات فرهنگی بر پایه ابتکارات دانش آموزی خواهد پرداخت و در نهایت با افتتاح نمایشگاه ها، دانش آموزان به روایت گری در باب موضوع غرفه برای مخاطبان می پردازند.
برپایی نمایشگاه های

ذاکرین سه راهبرد اصلی فعالیت های فرهنگی و تربیتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را انگیزه بخشی و حساسیت آفرینی، بصیرت آفرینی و معرفت بخشی و رفتار سازی و تجربه آفرینی عنوان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه های مدرسه انقلاب از 12 بهمن لغایت 22 بهمن ماه برگزار می شود.
وی ادامه داد: طرح و ایده نمایشگاه های مدرسه انقلاب که اکنون به صورت کشوری در 3500 مدرسه متوسطه دوم در سراسر کشور برگزار می گردد به ابتکار اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان فارس بود که دهه فجر سال 1396 ششمین دوره آن به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می گردد.
ذاکرین با بیان اینکه 300 هزار دانش آموز در گیر برگزاری نمایشگاه های مدرسه انقلاب در کشور خواهند بود که روایت گری شاخصه اصلی کار است اظهار داشتند: پیش بینی می شود این نمایشگاه ها بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر مخاطب داشته باشد.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان فارس تصریح کرد: برنامه های دهه فجر در دوره متوسطه اول با عنوان جشن جوانه های امید ویژه دانش آموزان دختر و غنچه های امید ویژه دانش آموزان پسر با اجرای برنامه های گوناگونی مانند: تئاتر و آلاله های شهر، اجرای مسابقه، ایده ها و بسته های مستند قصه های انقلاب، جام فجر، جشن خاطره، پازل انقلاب و برنامه های هنری مختلف برگزار می شود.
نظرات بینندگان