کد خبر: ۱۱۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

انتشار 50 عنوان کتاب درسال 96 در حوزه دفاع مقدس/ مسئله توزیع کتاب یک معضل اساسی در استان است

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: مسئله توزیع کتاب یک معضل اساسی در استان است؛ لازم است متولیان فرهنگی بصورت جهادی یک ساز و کار برای معرفی و توزیع عمده کتابها در نظر بگیرند.
مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفتگو با شیرازه، از رشد چشمگیر انتشار کتاب در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون توانسته ایم 50 عنوان کتاب برای انتشار آماده کنیم که برخی از این ها منتشر شده و برخی دیگر در حال طی کردن روال انتشار هستند.

عبدالرضا قیصری با بیان اینکه در گذشته در طول چند سال می توانستیم به رقم 50 عنوان برسیم اما امسال پیشرفت داشته ایم، اظهار داشت: در موضوعات مختلفی توانستیم نویسندگان را حمایت کنیم اما به دلیل اینکه بنیاد از توان مالی لازم برای حمایت در تالیف، چاپ و انتشار همه کتابها برخوردار نیست تنها از کتاب هایی که کیفیت لازم را دارند حمایت می کنیم.

وی در ادامه به چاپ کتابهای چهار سردار شهید استان فارس خان میرزا استواری، ولی نوری، آزادی همت و شهید مجید رشیدی اشاره کرد و گفت: این سرداران شهید از رزمندگان استان فارس و اهل مرودشت بودند و زندگینامه شان توسط علی مرادی، خانم عمادی و خودم گردآوری و تالیف شده است.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اعلام اینکه این کتابها در خود مرودشت چاپ شده و توسط نهادهای شهرستان، برای ما ارسال شده است.

قیصری از چاپ مجدد کتاب خاطرات سردار مینایی در دو هزار نسخه خبر داد و اظهارداشت: بیش از 10 سال از چاپ اول این کتاب می گذرد.

وی بیان کرد: کتاب هایی در دست آماده سازی داریم که از جمله آنها می توان به کتابی با موضوع سه شهید از شهرستان داراب اشاره کرد؛ این کتاب تا پایان بهمن ماه آماده و در داراب رونمایی خواهد شد.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: کتاب های همنوا با ابراهیم، عروس، غواص شجاع، جلوتر از خط مقدم، راوی روان بخش، پنجره ای رو به آسمان، از ریشه تا ریشن، مرواریدها، داداشی، دژکرد در فرآیند چاپ قرار دارند.

قیصری درادامه با اعلام اینکه این کتاب های برای رده های سنی مختلفی است، اظهار داشت: بنا داریم که امسال این 50 عنوان کتاب را به 60 عنوان افزایش بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون هیچ مکان مناسبی برای ارائه کتاب ها در شیراز در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: مسئله توزیع کتاب یک معضل اساسی در استان است.

قیصری بیان کرد: با مجوعه مجید ایزدی نویسنده شیرازی، بچه های کتاب و کتابفروشی مطهری ارتباط گرفتیم و کتاب های آماده شده را برای ارائه به علاقمندان در اختیارشان گذاشتیم.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: لازم است همه ادارات، ارگان ها و متولیان فرهنگی یک کار جهادی انجام بدهند و یک ساز و کار برای معرفی و توزیع عمده کتابها در نظر بگیرند.
نظرات بینندگان