کد خبر: ۱۲۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
در مراسم بزرگداشت پروفسور خدادوست مطرح شد؛

دکتر خدادوست فطرت دانشجویان خود را بیدار می کرد/ مردم داری دلیل موفقیت پرفسور بود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحوم خدادوست یک استاد واقعی بود زیرا توانست فطرت دانشجویان خود را بیدار کند.
مرحوم دکتر خدادوست فطرت دانشجویان خود را بیدار می کرد/ مردم داری و مردم دوستی دلیل موفقیت پرفسور بودبه گزارش شیرازه، مراسم بزرگداشت پروفسور خدادوست به همت استانداری فارس، نماینده ولی فقیه در استان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیمارستان دکتر خدادوست و آستان مقدس احمدی و محمدی علیهم السلام در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام با حضور هاشمی وزیر بهداشت و مسوولان استانی در برگزار شد.

مرحوم دکتر خدادوست فطرت دانشجویان خود را بیدار می کرد/ مردم داری و مردم دوستی دلیل موفقیت پرفسور بود

مرحوم دکتر خدادوست فطرت دانشجویان خود را بیدار می کرد
آیت الله سیداشرف الدین ملک حسینی در این مراسم گفت: در شیراز همه از بستگان مرحوم دکتر خدادوست بودند زیرا همه او را دوست داشتند.

وی یادآور شد: انسان متولد می شود اما جاودان نمی ماند و هیچکس از این بحث خارج نیست اما این فاصله آمدن و رفتن که بودن و شدن است باید طی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرگ یک انتقال به سمت دنیای دیگر است نه نابودی، انسان اگر اینجا را آباد کرد و انسان هایی را پرورش داد و خدمت کرد به معنی ساختن دنیای واقعی است که این فرد با آرامش و شتابان می رود اما انسانی که آن جهان را خراب کرده باشد او را می برند.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: اگر کسی دانش بیاورد بدون ایمان و اخلاق این علم و دانش بدون رفعت الهی است.

وی ادامه داد: علم باید برای جامعه و ثروت بیاورد و علم بدون ایمان تکبر است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خدادوست انسانی فطری بود که فطرت شاگردان خود را بیدار کرد او یک استاد بود.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: اگر خدادوست را تکریم می کنیم به دلیل فضیلت های فراوان اوست و بچه ها و نسل های آینده باید چنین شخصیتی را بشناسند.

وی تاکید کرد: او عاشق کشورش بود و عاشق ایران اسلامی بود که در دوران جنگ برای جراحی رزمندگان اقدام می کرد.


مردم داری و مردم دوستی دلیل موفقیت مرحوم دکتر خدادوست بود

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مرحوم دکتر خدادوست نابغه ایرانی که در شیراز متولد شد و از بهترین های علم چشم پزشکی دنیا بود.

حسین قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مرحوم خدادوست انسانی شایسته و معلمی خوب بود که شاگردان بزرگی را به یادگار گذاشت و همانا به دنبال معرفت بود.

وزیر بهداشت یادآور شد: شرط موفقیت مرحوم دکتر خدادوست، مردم دوستی و مردم مداری بود و در کنار دانش فراوان دستگیری از فقرا و کمک به مردم را هیچگاه فراموش نکرد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مردم دوستی خدادوست به داخل کشور خلاصه نمی شد بلکه درب منزل او حتی در خارج از کشور نیز به ر

وی هموطنان باز بود و کمک های فراوانی به دانشجویان ایرانی می کرد.

وی یادآور شد: دکتر خدادوست افتخاری بزرگ برای ایران و شیراز است که امیدوارم شاهد بروزچنین پتانسیل هایی از جوانان باشیم.


پروفسور علی اصغر خدادوست بهترین جراح پیوند قرنیه جهان ساعت چهار بامداد ۱۹ اسفند به علت ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های نیویورک درگذشت.




نظرات بینندگان