کد خبر: ۱۲۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
رئیس شورای شهر شیراز:

آغاز طرح بازآفرینی محور زند شیراز در راستای تحقق شعار انسان محوری در سال 97/ با استعفایم از مسئولیت در هیئت مدیره کارخانه پشم شیشه موافقت نشد

رئیس شورای شهر شیراز از اجرایی شدن طرح بازآفرینی محور زند از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: بازه زمانی مشخص شدن یکسال خواهد بود و هیچ محدودیت مالی برای این طرح نخواهیم داشت.
آغاز طرح بازآفرینی محور زند شیراز در راستای تحقق شعار انسان محوری در سال 97به گزارش شیرازه، رئیس شورای شهر شیراز ظهر شنبه (26 اسفند) در اولین نشست خبری خود به تشریح خلاصه عملکرد شورای پنجم از ابتدای فعالیت های خود تاکنون پرداخت.

سید احمدرضا دستغیب با اظهار اینکه شهر برای مردم و نیازهایشان است، گفت: شهرها را باید بر اساس تفکر مردم محوری درست کرد و به آن رسیدگی کرد.

وی ضمن قدردانی از مدیران دوره  قبل در شورا و شهرداری، بیان کرد: شیراز همچنان در همه ابعاد خود رونق پیدا نکرده است؛ امیدواریم بتوانیم شیراز را به شهری زیبا، با نشاط و عزت بخش برای تمام  ساکنین مخصوصا کودکان، زنان و سالمندان تبدیل کنیم.

وی از اجرایی شدن طرح بازآفرینی محور زند از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: بازه زمانی مشخص شدن یکسال خواهد بود و هیچ محدودیت مالی برای این طرح نخواهیم داشت.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه در تکالیف بودجه سال 97 شهرداری شیراز انجام این طرح را به عنوان مهمترین و تاریخی ترین! ابنیه ها بررسی و تصویب کرده ایم.

دستغیب اظهار داشت: این اولین هدیه دوره پنجم شورای شهر شیراز به مردم است.

وی افزود: در این طرح از میدان شهرداری تا نمازی حدود 20 قطعه شناسایی شده که قابلیت تبدیل به فضای سبز، پارک و موره دارند.

رئیس شورای شهر شیراز اظهار داشت: ساختمان های دادگستری، آموزش و پرورش و ساختمان های شهر و روستا از جمله این مکان ها هستند.

دستغیب بیان کرد: طرح بازآفرینی شیراز در راستای تحقق شعار انسان محوری قرار دارد و شامل چهار محور خیابان های کریمخان زند، لطفعلی خان زند، انقلاب و قصرالدشت است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان به دنبال گسترش فضاهای تجاری در این محدوده نیستیم، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی کاربری تجاری در این محدوده نمی دهیم و بیشتر در راستای توسعه فضای سبز شهری تلاش خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: در این محدوده تحت هیچ شرایطی تغییر کاربری نخواهیم داشت و بشدت با این موضوع مقابله می کنیم.

دستغیب با بیان اینکه شیراز تجربه خوبی در تجاری سازی نداشته است، اظهار داشت: تاکنون مجتمع های بزرگی ساخته شده که ترافیک را با خود به همراه آورده اند.

وی تاکید داشت: امروزه شهر به اکسیژن بیشتر نیاز دارد.

تبدیل مکان های نظامی به پارک و فضای سبز/ ضابطین قانون با کسانی که سرمایه ملی را نابود می کنند برخورد کنند
رئیس شورای شهر شیراز در خصوص وضعیت ترافیکی مرکز شهر شیراز با اظهار اینکه مشکل ترافیک تنها با پارکینگ حل نخواهد شد، گفت: خیابان پزشکان، وضعیت تجاری این منطقه و عدم وجود فرهنگ لازم در بین شهروندان از جمله عللی است که ترافیک سنگین در این مناطق به وجود آورده است.

دستغیب درخصوص انتقال پادگان ها به خارج از شهر بیان کرد: در موضوع انتقال این مراکز نظامی به خارج از شیراز توجه و نهایت دقت را داریم که زمین این مکان ها به ساختمان های بلندمرتبه و مراکز تجاری تبدیل نشود.

وی افزود: در این رابطه جلساتی با فرماندهی و امیران ارتش داشته ایم و نکات مدنظرمان درخصوص تبدیل این مکان ها به فضای سبز و پارک را ارائه دادیم.

رییس شورای شهر شیراز با بیان اینکه در شهر ونیز! مکان های تاریخی که در شیراز وجود دارد به چشم می خورد؛ در این شهر خارجی از این ظرفیت استفاده کرده و زمینه جذب بسیاری دز گردشگران را فراهم کرده اند اما در  شیراز اینگونه نیست، از آمادگی شورای شهر شیراز جهت فراهم کردن بستری برای ایجاد مراکز تفریحی و توریستی دارد خبر داد و در ادامه تاکید کرد: این موضوع بشرطی اتفاق می افتد که آسیبی به خانه های تاریخی و کالبد بافت هیچ گونه آسیبی وارد نشود.

دستغیب درخصوص تغییر کاربری در باغات گروه یک، هر درخت را به مثابه فرزندش خواند و گفت: همانگونه که کسی اجازه نمی دهد سر فرزندش را ببرند من هم اجازه نمی دهم حتی یک درخت قطع شود.

وی اظهار داشت: در طرح تفصیلی اجازه تغییر کاربری وجود ندارد؛ ضابطین قانون نیز باید با کسانی که این سرمایه ملی را نابود می کنند برخورد کنند.

با استعفایم از مسئولیت در هیئت مدیره کارخانه پشم شیشه موافقت نشد
رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به خبرنگاران در خصوص اینکه آیا مسئولیتش به عنوان عضو هیات مدیره کارخانه پشم شیشه خللی در مسئولیتش در شورای شهر وارد می کند یا نه، گفت: با منصوب شدن در شورای شهر از سمت خود در کارخانه پشم شیشه استعفا دادم که با مخالف دیگر اعضا روبه رو شدم و بعد از آن مرا به عنوان مدیر عامل کارخانه انتخاب کردند؛ علیرغم استعفای چندباره ام با مخالفت مواجه شدم.

وی افزود: در صورتی که مدیران اجازه دهند حتما از از هیات مدیره کارخانه پشم شیشه استعفا خواهم داد.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین درباره اینکه قرار بوده این کارخانه به خارج از شهر منتقل شود، بیان کرد:  کارخانه پشم شیشه 50 سال قدمت دارد و  اکنون 200 نفر کارگر دارد؛ چه کسی حاضر می شود که بالای هزاران نفر وابسته و غیر وابسته بعد از تعطیلی این کارخانه بیکار شود.

دستغیب با اظهار اینکه کارخانه پشم شیشه زمانی در منطقه احمد آباد تاسیس شد که خالی از سکنه بود، در ادامه گفت: این کارخانه استاندارد های محیط زیست را دارد و بررسی های دوره ای محیط زیست این کارخانه بعد از تعمیرات هیچ گونه آلایندگی ندارد و در همین راستا 600 میلیون تومان فیلتر خارجی برای این کارخانه تهیه شده است.

وی بیان کرد: طبق زمان بندی آخر خرداد 98 کارخانه با زمین 80 هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی به خارج از شهر انتقال پیدا می کند.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: اگر مدیران اجازه دهند حتما از از هیات مدیره کارخانه پشم شیشه استعفا خواهم داد.

دستغیب اظهار داشت: با بهسازی بافت و ورود سرمایه گذاران به این محدوده ها علاوه بر ایجاد جلوه مناسب، شاهد رونق اقتصادی در شهر خواهیم بود.

وی درخصوص تخریب خانه های تاریخی تصریح کرد: در تبعیت از قانون هیچ تفاتی بین شهردار، استاندار، سرهنگ و یا آیت الله وجود ندارد؛ همه باید از قانون تبعیت کنند.

نگرانی از تخریب خانه های تاریخی در ایام نوروز
رئیس شورای شهر شیراز افزود: قطعا با تخریب کنندگان بافت برخورد و پیگیری خواهیم کرد.

دستغیب گفت: شورای شهر بعد از تخریب خانه ها‌ی تاریخی در شیراز، جلسه‌ای با مسئولان انتظامی، استانداری و میراث فرهنگی تشکیل داد اما نتیجه این جلسه چیزی جز غم و اندوه نبود، وقتی فرمانده کلانتری و فرمانده یگان حفاظت میراث که اسلحه دارند را به منطقه راه نمی‌دهند باید افسوس خورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مجری طرح توسعه‌ حتی معابر شهرداری را هم مسدود کرده است، اظهار داشت: طبق قانون چنین اقدامی جرم محسوب شده و مشمول مجازات خواهد بود.

رئیس شورای شهر شیراز با اعلام اینکه متاسفانه مجری طرح توسعه‌ حتی معابر شهرداری را هم مسدود کرده است، حال آنکه طبق قانون چنین اقدامی جرم محسوب شده و مشمول مجازات خواهد بود، از تخریب مجدد دیگر خانه های تاریخی در ایام نوروز و تعطیلات ابراز نگرانی کرد.
نظرات بینندگان