کد خبر: ۱۲۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی شش محصول جدید ایرانی رونمایی می‌شود

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی ۴ تا ۷ اردیبهشت‌ماه با حضور 198 شرکت داخلی و خارجی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی در نشست خبری با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی (ماشین‌آلات، نهاده‌ها و آبیاری) 4 تا 7 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: استان فارس به دلیل پیشرو بودن در کشاورزی جایگاه این نمایشگاه را بالا برده است و در واقع این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی و شرکت‌های دانش‌بینان از جمله ویژگی‌های شاخص این دوره از نمایشگاه است، عنوان کرد: در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های علمی متعدد با حضور کارشناسان داخلی و خارجی و کشاورزان پیشرو برگزار می‌شود.

ظرفیت‌سنجی کشت فراسرزمینی در 5 کشور خارجی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه بالا بردن بهره‌وری در زمینه‌های مختلف کشاورزی یکی از چالش‌های امروز است، افزود: با توجه به بحث بحران آب و با توجه به اینکه در برخی کشورها زمینه‌های اقلیمی برای کشت فرا سرزمینی وجود دارد در کشورهای قزاستان، اکراین، روسیه، گرجستان و غنا ظرفیت‌سنجی برای کشت فراسرزمینی انجام شده است و کشاورزان متقاضی استان فارس می‌توانند در این کشورها فعالیت کشاورزی انجام دهند.

حضور نمایندگانی از 14 کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی

سید محمود موسوی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان گشایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، فراهم کردن بستری مناسب برای تعامل با کشورهای مطرح و پیشگام صنعت کشاورزی در جهان، انتقال تجارب و فناوری‌های نوین و همچنین صادرات ماشین‌آلات ایرانی ، خدمات و محصولات کشاورزی به خارج از کشور از جمله اهداف مهم این نمایشگاه است.

موسوی با اشاره به همکاری کشور آلمان در برگزاری این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه در 5 سالن مسقف نمایشگاهی به مساحت 17هزار متر مربع و3هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی که به نمایش مدرن‌ترین ماشین‌آلات روز دنیا تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 173 تولید‌کننده و شرکت داخلی و 25 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه، هلند، لهستان، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، چین و ترکیه حضور دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس افزود: در پی سفر استاندار فارس در فروردین‌ماه امسال به کشور قطر و دعوت رسمی از مسئولان مربوطه این کشور برای بازدید و حضور در نمایشگاه کشاورزی هیئتی از سوی وزارت شهرداری و محیط زیست این کشور به عنوان پاویون اختصاصی دولت قطر در این نمایشگاه حضور دارند و پاویونی نیز از کشور آلمان با همکاری شریک تجاری آلمانی (شرکت DLG) در این نمایشگاه دایر شده است و 12 غرفه از کشور آلمان در این نمایشگاه دایر می‌شود.

وی از برگزاری 25 همایش و کارگاه آموزشی تخصصی صنعت کشاورزی در حاشیه روزهای برگزاری این نمایشگاه و برگزاری همایش و کارگاهی با همکاری کشور آلمان در روز دوم این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه همه روزه از ساعت 15 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

موسوی با بیان اینکه 45 شرکت از استان فارس در این نمایشگاه حضور دارند، خاطرنشان کرد: در بین شرکت‌های داخلی استان تهران با 59 شرکت، فارس با 45 شرکت و اصفهان با 32 شرکت و در بین کشورهای خارجی نیز آلمان با 12 غرفه و چین با 9 غرفه بیشترین استقبال را از این نمایشگاه داشته‌اند.

رونمایی از 6 محصول جدید ایرانی در حوزه کشاورزی

محمدرحیم افسری، مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای حمایت از کالای ایرانی در این نمایشگاه از 6 محصول جدید ایرانی در حوزه‌ ماشین‌آلات، کود و بذر رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شرط‌های حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه آوردن تکنولوژی‌های نوین خود به این نمایشگاه و ارائه آن به کشاورزان کشور بوده است، افزود: تمام تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه کشاورزی در این نمایشگاه ارائه می‌شود و بهره‌برداران کشور می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان