کد خبر: ۱۲۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز:

روش های سنتی در مبارزه با مواد مخدر دیگر جوابگو نیست

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز گفت: روش های سنتی و خالی از ابتکار نمی تواند پاسخگوی مشکلات این حوزه باشد لذا باید متناسب با شرایط و به روز حرکت نمود.
به گزارش شیرازه، صبح امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر شهرستان شیراز، سعیدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری گفت: عدم آگاهی خانواده ها از آسیب های مختلف مواد مخدر یکی از علل افزایش اعتیاد در جامعه است، از اینرو باید مشکلات جامعه را شناخت و نیازهای آن را مورد بررسی قرار داد. باید آسیب شناسی در زمینه های مختلف و از جمله اعتیاد به روز باشد.

وی همچنین با اشاره به پیشگیری و برخورد با مواد مخدر افزود: می بایست همه ادارات با هم همکاری نموده هرچند برای برخی ادارات ذاتاً در قانون وظیفه ای مشخص شده لیکن ادارات به تنهایی نمی توانند در این خصوص موفق عمل نمایند، لذا ضروری است همه ادارات و دستگاهها با یک وحدت، همدلی و تعامل موثری در این راستا قدم بردارند.

سعیدی با اشاره به اینکه که یکی از مشکلات عدیده حوزه اجتماعی بنیان ضعیف خانوده ها است چرا که فرزندان  آنها بیشتر تحت تاثیر آسیب های اجتماعی قرار می گیرند گفت: از اینرو مشخص کردن جامعه هدف و ارائه آموزش از طریق روش های فرهنگی، هنری، ورزشی و نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با اعتیاد از ضرورت هایی است که باید به آن به توجه داشت.  لذا لازم است ادارت آموزش وپرورش، بهزیستی، حوزه معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری بصورت هماهنگ برنامه های فرهنگی و پیشگیری در محلات آسیب پذیر اجرا و نتیجه را اعلام نمایند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز تصریح کرد: روش های سنتی و خالی از ابتکار نمی تواند پاسخگوی مشکلات این حوزه باشد لذا باید متناسب با شرایط و به روز حرکت نمود.

وی افزود: جامعه ای می تواند در زمینه هر مشکلی و از جمله اعتیاد قدم بردارد که حل آن دغدغه مردم و مسئولان باشد.

 سعیدی تاکید کرد: با توجه به اعلام آمادگی شهرداری شیراز درخصوص راه انداری ماده 16 ویژه زنان معتاد متجاهر، می بایست اداره بهزیستی نسبت به فعال نمودن مرکزماده 16 اقدام ونتیجه را با قید فوریت به فرمانداری اعلام نماید. همچنین اداره بهزیستی در خصوص اجرای طرح چلچله (آگاه سازی) با همکاری شهرداری شیراز اقدام لازم را معمول ونتیجه اقدامات را درجلسه بعدی ارائه نماید.
نظرات بینندگان